W ING Banku Śląskim inwestowanie przechodzi do aplikacji mobilnej

W ING Banku Śląskim inwestowanie przechodzi do aplikacji mobilnej
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Coraz więcej osób skłania się ku obsłudze funduszy inwestycyjnych przez aplikację mobilną - wynika z najnowszych danych ING Banku Śląskiego. Już ponad 20% operacji sprzedaży inwestycji online jest realizowanych przez aplikację mobilną (Moje ING), a udział ten stale rośnie.

Już ponad 20% operacji sprzedaży inwestycji online jest realizowanych przez aplikację mobilną #MojeING #ING #INGBankSlaski @INGBankSlaski

– Jak wynika z badania Finansowy Barometr ING, Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości mobilnej. Taki sposób zarządzania swoimi środkami deklaruje już 72% polskich użytkowników smartfonów. Obserwujemy, że dla naszych klientów możliwość pełnej obsługi inwestycji w aplikacji mobilnej staje się kluczowa. Dynamika tej zmiany przyzwyczajeń jest bardzo obiecująca. Dlatego projektując kolejne rozwiązania inwestycyjne, mobile stawiamy na pierwszym miejscu – mówi Daniel Szewieczek, dyrektor banku odpowiedzialny za oszczędności i inwestycje w ING Banku Śląskim.

Opcja zakupu funduszy inwestycyjnych w aplikacji mobilnej

W 2016 roku ING Bank Śląski wprowadził do aplikacji mobilnej opcję zakupu funduszy inwestycyjnych. Od tamtego czasu Moje ING zostało wzbogacone o szereg dodatkowych funkcji, które są coraz częściej wykorzystywane przez użytkowników. Już ponad 20% operacji sprzedaży inwestycji w kanale digital (Moje ING) jest wykonywanych przez telefon i udział ten stale rośnie. W kwietniu br. wynosił on 16,3%, natomiast w czerwcu sięgnął już 21,3%. Jednocześnie ¼ klientów zapoznających się z ofertą produktową inwestycji w Moje ING robi to przez telefon.

Jeszcze bardziej przekonani do obsługi mobilnej są klienci, którzy już inwestują – 1/3 dopłat i wypłat z funduszy jest już przez telefon. Natomiast osoby, które jeszcze nie inwestują, w badaniu wewnętrznym ING wskazały m.in., że „możliwość pełnej obsługi inwestycji w aplikacji mobilnej” mogłaby ich przekonać do lokowania swoich funduszy w banku. Z kolei przeglądanie i analiza swoich inwestycji to już w połowie mobile – w 2Q 2018 aż połowa (48,4%) wizyt w zakładkach funduszowych odbywała się przez aplikację mobilną. Co ciekawe, nawet formalności chętnie realizowane są za pomocą smartfonów – już ponad 20% klientów wypełniających ankietę inwestycyjną (MIFID) w Moim ING wykonuje ją przez telefon.

Jakie opcje dostępne są w aplikacji mobilnej?

Moje ING to system bankowości internetowej i mobilnej ING Banku Śląskiego. W ramach funduszy inwestycyjnych, w wersji aplikacji na telefon, dostępne są następujące opcje:

  • nabycia, konwersje, umorzenia jednostek
  • zakup niestandardowych produktów jak emerytalne IKE czy oferta łączona lokaty z funduszem
  • tworzenie i zarządzanie własnymi portfelami funduszy
  • wykresy z wynikami funduszy wzbogacone o transakcje klienta
  • porównywarka wyników posiadanych funduszy
  • rozbudowane narzędzie selekcji funduszy do portfela, wskazujące m.in. fundusze zgodne z celami i gotowością na ryzyko klienta
  • łatwe regularne inwestowanie wraz z symulacją gromadzenia kapitału
  • rozbudowane karty produktu umożliwiające analizę (np. sprawdzenie indywidualnych zysków/strat) i obsługę swoich inwestycji
  • podpowiedzi kontekstowe ułatwiające korzystanie z systemu
  • elektroniczne potwierdzenia zleceń i transakcji zamiast wersji papierowej wysyłanej pocztą tradycyjną

Z najnowszych badań ING Banku Śląskiego wynika, że obecne funkcjonalności inwestycyjne w Moje ING zostały bardzo dobrze ocenione przez klientów.

Źródło: ING Bank Śląski