W Banku Pekao e-zakupy na raty za pomocą bramki Tpay
Tym samym Bank Pekao wkroczył na rynek sprzedaży kredytów ratalnych w branży e-commerce. To efekt obserwowanej tendencji wzrostowej i sporego zainteresowania konsumentów tą formą finansowania.
– Rynek płatności odroczonych oraz tych na raty rozwija się bardzo dynamicznie. Potwierdzają to najnowsze dane Biura Informacji Kredytowej: tylko we wrześniu, rok do roku banki i SKOK-i udzieliły o blisko 31 proc. więcej kredytów ratalnych w ujęciu liczbowym. Wśród Polaków istnieje realna potrzeba korzystania z takich rozwiązań płatniczych, w tym świadomego zarządzania swoim budżetem. Jako operator płatności zawsze wsłuchujemy się w głosy konsumentów – podkreśla Paweł Działak, CEO & co-founder Tpay, operatora płatności online.
– Strategia Banku na lata 2021-2024 zakłada wejście Banku Pekao na rynek sprzedaży ratalnej. Dziś rozpoczynamy jej realizację oferując sprzedawcom internetowym i ich klientom nowoczesny, bezpieczny i prosty proces wnioskowania o kredyt ratalny. Jest to pierwszy krok naszego banku w rozwoju tej linii biznesowej i umocnieniu pozycji na rynku e-commerce – mówi Wojciech Werochowski, Wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.
Wygodne zakupy
Dzięki płatnościom ratalnym z Pekao internauci mają dostęp do finansowania zakupów z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie, tzw. 24/7. Oferta obejmuje finansowanie do 20 000 zł na jedynie oświadczenie o dochodach, spłatę nawet do 60 miesięcy, a także raty 0%.
Czytaj także: Pekao Leasing udostępnia klientom e-płatności Tpay >>>
Rozwiązanie wyróżnia krótki i przyjazny wniosek, a decyzja kredytowa następuje nawet w kilka minut. Bank do wnioskowania o kredyt ratalny wykorzystuje do weryfikacji tożsamości klienta nowoczesne i bezpieczne procesy oparte o otwartą bankowość, wideoweryfikację (z wykorzystaniem dowodu osobistego, eDowodu lub aplikacji mObywatel), a dla klientów Banku Pekao także Pekao24 oraz aplikację PeoPay.
Proces wnioskowania o kredyt został oparty na najnowszej technologii opracowanej przez Bank Pekao, w tym wynikach badania przeprowadzonego na grupie klientów.
Wygodna sprzedaż
Dostęp do środków na wymarzone lub niezbędne zakupy, dzięki współpracy Tpay i Pekao, to dobra wiadomość także dla sprzedawców.
– Bezpieczeństwo jest obecnie jednym z najważniejszych czynników zakupowych. Dlatego obecność Banku Pekao wśród metod płatności, którego logo jest rozpoznawalne i budzi zaufanie, jest dla sklepów ważnym wyróżnikiem. Brak konieczności podpisania umowy z bankiem czy nieponoszenie kosztu wpisu na listę pośredników kredytowych, to kolejny ważny element oferty Tpay. Wychodzimy do rynku z płatnościami ratalnymi wygodnymi zarówno dla klientów, jak i sprzedawców – mówi Dawid Cichy, Head of Sales w Tpay.
To kolejne po PZU wdrożenie produktów online i dla e-commerce, które były zapowiadane przez Tpay i Bank Pekao. Pod koniec 2020 r. spółki rozpoczęły historyczną współpracę.