W bankach spółdzielczych SGB ruszają przelewy na telefon BLIK
– W ramach strategii „Mobilnego przyspieszenia” podjęliśmy decyzję, aby wyposażyć naszych klientów w cyfrowe formy płatności mobilnych. Uruchomieniem przelewu na telefon BLIK uzupełniamy tę ofertę, która zawiera już komplet rozwiązań dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy z naszych klientów może wybrać formę płatności dopasowaną do swoich potrzeb – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA, odpowiadający za pion technologii i operacji.
Jedna z najchętniej wykorzystywanych usług w aplikacjach bankowych
W opiniach klientów przelew na telefon BLIK to jedna z najchętniej wykorzystywanych usług w aplikacjach bankowych. Umożliwia natychmiastowe przekazanie pieniędzy na rachunki w różnych bankach, które obsługują te funkcję BLIKA. Usługa cieszy się szczególną popularnością wśród młodych klientów.
Czytaj także: Konto na selfie – nowa funkcja w aplikacji SGB Mobile >>>
– To kolejne udogodnienie wprowadzane dla klientów Banków Spółdzielczych SGB, którzy zyskają możliwość korzystania z funkcjonalności przelewów na telefon BLIK. Jest to uzupełnienie dotychczasowej oferty BLIK w naszych bankach, ponieważ wcześniej mogli oni już korzystać z płatności w sieci, sklepach stacjonarnych czy wypłat z bankomatów. Otrzymaliśmy już certyfikację od Polskiego Standardu Płatności na dostarczenie tego rozwiązania dla klientów. Od 1 października rozpoczynamy etap testowania w ramach family & friends – mówi Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej SGB-Banku.
Kolejne banki będą sukcesywnie udostępniać przelewy na telefon BLIK
Pierwsze banki Grupy SGB udostępnią przelew na telefon BLIK dla swoich klientów w pierwszej połowie miesiąca, a kolejne będą sukcesywnie dołączane do tego grona.
Obecnie już ponad 10 milionów użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce może wysyłać i odbierać tego typu przelewy. Oznacza to, że od teraz klienci banków SGB będą mogli przekazać pieniądze swoim znajomym natychmiast, także do innego banku.
Płatności natychmiastowe w oparciu o aplikację mobilną banku są dziś najbardziej oczekiwanym przez klientów rozwiązaniem.
– Nie tylko ułatwiają życie i wzajemne rozliczenia, ale stają się standardem, bez którego wielu klientom trudno dziś sobie wyobrazić nowoczesną bankowość. Tylko w pierwszym półroczu tego roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 44 mln tego typu transakcji. Wierzymy, że klienci banków SGB bardzo szybko pokochają nowy sposób rozliczania się – mówi Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu BLIK.