Visa rusza z nową kampanią promującą płatności zbliżeniowe kartą i mobilne
Spoty telewizyjne, posty w mediach społecznościowych oraz reklamy zewnętrzne DOOH pokazują, że płacąc Visa konsumenci mogą mieć dostęp do swoich pieniędzy zawsze i wszędzie. Nawet w sytuacjach, gdy nie mają przy sobie portfela. Zarówno, kiedy robią zakupy w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym oraz niezależnie od tego, czy płacą 50 groszy lub dokonują transakcji na większą kwotę. Ogólnopolska kampania potrwa do 27 października.
Polska zaawansowana pod względem płatności cyfrowych
Polska jest zaawansowanym rynkiem pod względem płatności cyfrowych. Jesteśmy pierwszym krajem, gdzie można zapłacić zbliżeniowo w każdym fizycznym punkcie sprzedaży, który akceptuje płatności Visa (dane NBP za I kwartał 2019 r. i Dane Visa pochodzące od agentów rozliczeniowych, grudzień 2018 r.). Dużą popularnością cieszą się też u nas zakupy przez internet – Polska zajmuje 13. miejsce w klasyfikacji najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie (Gemius i Izba Gospodarki Elektronicznej, „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, 2019 r.). Jednak wciąż w niektórych sytuacjach, tj. płatność za drobne codzienne zakupy czy regulowanie należności za rzeczy kupione w internecie, konsumenci z przyzwyczajenia mają tendencję do wybierania gotówki.
Czytaj także: Łatwiejsze płatności za granicą. Visa i Currencycloud łączą siły >>>
Szybki i wygodny dostęp do pieniędzy
– W nowej kampanii chcemy pokazać konsumentom, co zyskują, płacąc zbliżeniowo Visa. Płatności dokonywane kartą, smartfonem lub zegarkiem umożliwiają szybki i wygodny dostęp do pieniędzy – także tych drobnych – nawet gdy nie mamy przy sobie portfela. Oszczędzają też nasz czas eliminując konieczność szukania drobnych i odliczania konkretnej kwoty – mówi Katarzyna Jezierska, Head of Marketing, Central Eastern Europe w Visa. – Zapisanie karty w aplikacjach mobilnych pozwala także cieszyć się zakupami online, czyli bez potrzeby stania w kolejkach, czy wychodzenia z domu. Visa to szybkie, wygodne i bezpieczne rozwiązanie, dla wszystkich konsumentów, niezależnie od tego, gdzie są i jakiej kwoty potrzebują – dodaje.
Od 22 lipca 2019 r. w telewizji pojawią się spoty reklamowe, pokazujące jak można oszczędzić czas płacąc Visa telefonem, kartą czy zegarkiem za kawę, lody, przejazd komunikacją miejską lub drobne zakupy w supermarkecie. Kampania potrwa do 27 października. Spotom emitowanym w telewizji będą towarzyszyć działania w internecie, mediach społecznościowych oraz reklamy zewnętrzne DOOH.
Za przygotowanie spotów reklamowych odpowiedzialna była agencja Saatchi & Saatchi IS. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom, a agencja Liquid Thread opracowała materiały wykorzystywane w mediach społecznościowych.