Visa i Vipps chcą wspólnie przyspieszyć rozpowszechnianie płatności mobilnych w Europie
COVID-19 zwiększył zapotrzebowanie na bezpieczne rozwiązania w handlu internetowym na całym świecie. Obecnie coraz więcej konsumentów i firm wybiera płatności cyfrowe jako najlepszy sposób na zarządzanie codziennymi wydatkami. Ponad 75 proc. płatności Visa w Europie realizowanych jest w sposób zbliżeniowy, natomiast w czerwcu 2020 roku transakcje w obszarze e-commerce w dwudziestu krajach europejskich wzrosły o 25 proc. r/r (dane VisaNet, czerwiec 2020 r.).
Już nie wygoda, a stała konieczność
– W dzisiejszym świecie możliwość płacenia cyfrowo i bezgotówkowo w sklepie stacjonarnym, w internecie czy przez aplikację nie jest już po prostu wygodą, lecz stała się koniecznością. Jako wiodąca marka płatnicza dążymy do tego, aby zapewnić konsumentom i firmom dostęp do bezpiecznych płatności w obszarze e-commerce, bez względu na miejsce pobytu czy posiadane urządzenie mobilne – powiedział Antony Cahill, Managing Director European Regions w Visa. – Nasze partnerstwo z Vipps umożliwi współpracującym z nami bankom opracowanie i tworzenie łatwych w obsłudze produktów płatniczych i portfeli cyfrowych. Dzięki temu będą oni w stanie odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na płatności zbliżeniowe, internetowe i mobilne.
Vipps jest operatorem norweskiego systemu płatniczego, opartego na aplikacji płatniczej, dzięki której jednym przyciskiem można dokonywać płatności, a także wysyłać i otrzymywać pieniądze. Od czasu debiutu w 2015 roku Vipps osiągnął udział w rynku na poziomie 85 proc., zyskując w Norwegii 3,7 miliona użytkowników (Vipps AS, lipiec 2020 r.). Na przestrzeni ostatniego roku liczba transakcji dokonywanych przez Vipps wzrosła w Norwegii o 145 proc. (Vipps AS, lipiec 2020 r.).
– Nasza strategia międzynarodowego wzrostu opiera się na współpracy. Visa jest światowym liderem w obszarze płatności cyfrowych, a Vipps stworzył wspieraną przez banki aplikację, która odniosła niespotykany sukces – wierzymy, że nasze partnerstwo może zdziałać cuda. Dzięki tej współpracy banki zyskają możliwość oferowania bardziej inteligentnych i prostych usług płatności cyfrowych dla klientów w Europie i poza nią. Wspólnie z Visa będziemy wykorzystywać dobre praktyki, specjalistyczną wiedzę i doświadczenie, aby tworzyć usługi, które wzbudzą entuzjazm dzięki swojej niezrównanej prostocie – powiedział Rune Garborg, CEO, Vipps.