URE zatwierdził zmiany taryf największych dystrybutorów energii
„Zmiany taryf to konsekwencja wniosków złożonych przez operatorów, w związku z wejściem w życie ustawy z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 317). Postępowanie w sprawie wniosku złożonego przez innogy Stoen Operator Sp. z o.o. jeszcze się nie zakończyło” – czytamy w komunikacie.
Zgodnie z intencją ustawodawcy, przyjęta w styczniu br. przez Sejm ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych umożliwi rozwój infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i przyczyni się do popularyzacji samochodów elektrycznych, podano także.
Z czego wynikają zmiany w taryfach?
„Zgłoszone przez operatorów i zatwierdzone przez prezesa URE zmiany dotyczą zamieszczonych w taryfie regulacji odnośnie przyłączenia do sieci infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego oraz ogólnodostępnych stacji ładowania” – czytamy dalej.
W znowelizowanych taryfach uwzględnione zostały stawki opłat za przyłączenie infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego oraz ogólnodostępnych stacji ładowania do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV. W przypadku przyłączenia takiej infrastruktury oraz stacji ładowania do sieci o napięciu znamionowym wyższym niż 1 kV i nie wyższym niż 110 kV, opłatę ustala się na podstawie jednej szesnastej rzeczywistych nakładów poniesionych na realizację przyłączenia, wymieniono w informacji.
„Wejście w życie zmiany tych taryf umożliwi pobieranie opłat za przyłączenie powyższej infrastruktury zgodnie z wymaganiami nowych przepisów” – podkreślono w komunikacie.
Źródło: ISBnews