Raport Specjalny Horyzonty Bankowości 2017: Unikalna technologia wesprze sprzedaż ubezpieczeń przez banki

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sprzedaż ubezpieczeń dla wielu banków może stać się ważnym, dodatkowym źródłem przychodu. Przy wymagających uwarunkowaniach rynku staje się kierunkiem wartym rozwijania. Z perspektywy ubezpieczyciela, który chce być obecny w wielu kanałach to jednak często duże wyzwanie.

Krzysztof Liszewski
Senior Consultant w Sollers Consulting

Banki rzadko decydują się na sprzedaż standardowych produktów. Oczekują od ubezpieczycieli dostosowania oferty oraz wszechstronnego podejścia – czyli możliwości stworzenia rozwiązań powiązanych z produktami bankowymi oraz samodzielnych produktów, a także odpowiedniego wsparcia przy sprzedaży. Jedną z istotnych barier jest często brak odpowiednich narzędzi technologicznych. Potrzebne jest rozwiązanie, które współgrałoby z charakterystyką tego kanału i umożliwiało elastyczne kreowanie produktu, zapewniając jednocześnie bardzo szybki time-to-market. Doradca bankowy nie może bowiem pozwolić sobie na odbycie kilku spotkań z klientem, aby zamknąć transakcję.

Rozwiązania odpowiadające na wszystkie te potrzeby są już dostępne na rynku. Przykładem może być firma Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, która we współpracy z Sollers Consulting wdrożyła nowoczesną platformę bancassurance. Powstała ona w wyniku integracji dwóch rozwiązań technologicznych – funkcjonującego już systemu TIA oraz zupełnie nowego – RIFE (Responsive Integrable Front End). To elastyczny silnik do budowy portali sprzedażowych dla wielu partneró...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI