UKNF: polskie banki powinny niezwłocznie wdrożyć oferty dla obywateli z Ukrainy
„Urząd KNF wyraził (…) oczekiwanie niezwłocznego wdrożenia przez banki oferty skierowanej do tej grupy uchodźców, zapewniającej im dostęp do podstawowych usług płatniczych i usprawniającej dystrybucję przeznaczonego dla nich wsparcia finansowego. Podkreślił też konieczność umożliwienia im łatwego zaspokajania codziennych potrzeb życiowych wymagających standardowych transakcji płatniczych” – podał Urząd w komunikacie.
UKNF wyraził oczekiwanie aktywnego podejścia banków do opracowania i wdrożenia odpowiedniej oferty produktowej oraz współpracy w jej dystrybucji z samorządami, organami administracji i innymi podmiotami zaangażowanymi w pomoc uchodźcom.
– dodał.
Więcej o pomocy polskich banków dla Ukrainy >>>
Zdaniem UKNF oferowany produkt powinien obejmować co najmniej podstawowy rachunek płatniczy umożliwiający wpłaty i wypłaty środków zarówno w gotówce, jak i w formie transferów bezgotówkowych, w tym poleceń przelewu, kartę płatniczą umożliwiającą inicjowanie transakcji płatniczych środkami na rachunku, w tym płatności przy użyciu terminali POS i wypłaty z bankomatów, całkowite zwolnienie z opłat, w tym za prowadzenie rachunku czy wydanie lub używanie instrumentu płatniczego, dokumentację umowną w polskiej, ukraińskiej, angielskiej i rosyjskiej wersji językowej oraz spełnienie wymagań silnego uwierzytelniania klienta.