TVN zmieni właściciela, AT&T ogłasza megafuzję WarnerMedia z Discovery wartą 43 mld dolarów
Akcjonariusze AT&T otrzymają akcje stanowiące 71 proc. nowej spółki, podczas gdy akcjonariusze Discovery będą posiadać 29 proc. Po fuzji powstanie spółka niezależna od AT&T, której wartość według dziennika „The Financial Times” może wynosić nawet 150 mld USD, łącznie z długiem.
Prezes i dyrektor generalny Discovery David Zaslav będzie kierował nową firmą
AT&T podał, że prezes i dyrektor generalny Discovery David Zaslav będzie kierował nową firmą. Zarząd będzie składał się z 13 członków, siedmiu początkowo mianowanych przez AT&T, w tym przewodniczącego, a Discovery wyznaczyłby sześciu członków.
Nowa firma ma osiągnąć w 2023 r. przychody w wysokości około 52 mld USD
Przewiduje się, że nowa firma osiągnie w 2023 r. przychody w wysokości około 52 mld USD, a skorygowana EBITDA wyniesie ok. 14 mld USD.
Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w połowie 2022 r. Nowa spóła nie planuje sprzedaży żadnych aktywów, w tym CNN.
„Ta umowa łączy dwóch liderów branży rozrywkowej o uzupełniających się mocnych stronach i pozycjonuje nową firmę jako jedną z wiodących globalnych platform transmisji strumieniowej bezpośrednio do konsumentów” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny AT&T John Stankey.
„Akcjonariusze AT&T zachowają swoje udziały w naszej wiodącej firmie komunikacyjnej, która otrzyma atrakcyjną dywidendę. Ponadto otrzymają udziały w nowej firmie, światowym liderze w dziedzinie mediów, który może zbudować jedną z najlepszych platform streamingowych na świecie” – dodał.
AT&T jest właścicielem CNN, HBO i Warner Bros po przejęciu Time Warner, od tego czasu przemianowanego na WarnerMedia, za 109 mld USD w 2018 r. Kanały należące do Discovery to między innymi Animal Planet, TLC i Discovery Channel.
HBO i HBO Max należące do WarnerMedia mają ok. 64 mln subskrybentów na całym świecie. Discovery podało w zeszłym miesiącu, że dotarło do 15 mln abonentów.
Z drugiej strony Netflix ma obecnie około 208 mln subskrybentów na całym świecie, podczas gdy Disney+ niedawno przekroczył 100 milionów.
Kapitalizacja rynkowa AT&T wynosi obecnie 230,2 mld USD, a Discovery 16,6 mld USD.
Presja na tradycyjną płatną telewizję wzrosła podczas pandemii
Według analityków umowa nie jest zaskakująca, po tym, jak presja na tradycyjną płatną telewizję wzrosła podczas pandemii koronawirusa, gdy konsumenci zwiększyli liczbę subskrypcji w platformach streamingowych.
„Proponowana umowa pozioma stworzyłaby globalnego giganta treści łączącego najważniejsze zasoby informacyjne i rozrywkowe Warner Media z wiodącą siecią kanałów z programami reality TV Discovery” – powiedział Keith Snyder z CFRA Research.
AT&T rośnie w handlu przedsesyjnym o 3 proc., a Discovery o 9,5 proc.