Testowaliśmy nową aplikację mobilną Credit Agricole
Aplikacje mobilne stały się dziś głównym kanałem kontaktu klientów z bankiem. Telefon praktycznie mamy stale przy sobie i coraz więcej spraw załatwiamy, korzystając z zainstalowanych w nim aplikacji.
Tym częściej z danej aplikacji korzystamy im więcej ma ona przydatnych dla nas funkcjonalności i jest wygodna w użyciu.
Standard UX…
Wygląd nowej aplikacji spełnia wszystkie obecne wymogi dotyczące nowoczesnego interfejsu. Oczywiście nie mogło zabraknąć motywu ciemnego. Płynnie można przechodzić do kolejnych sekcji takich jak: Płatności, Pieniądze, Majątek czy Korzyści.
Nowy sposób nawigacji wykorzystuje coś, co nazwano kartami akordeonu (karty na pierwszym ekranie, na których znajdują się najpotrzebniejsze informacje), wysuwana szuflada z historią transakcji oraz nietypowe miejsce, w którym umieszczono dolne menu. Poprzez aplikację można bezpośrednio połączyć się z doradcą z infolinii lub zadać pytanie na czacie. Asystuje nam też avatar Dito.
…i nowe funkcjonalności
Jak podaje bank, aplikacja wspiera także osoby z wadami wzroku. Poszerzono w stosunku do dotychczasowej wersji aplikacji mobilnej zakres dostępnych funkcji. Między innymi o takie jak: przelewy krajowe, BLIK na telefon, własny, QR, spłata kredytu i karty kredytowej, płatności podzielone VAT, przelew odwrotny i ponowny, przelew podatkowy, edycja i podgląd płatności oczekujących, zarządzanie listą odbiorców, zarządzanie zleceniami stałymi czy też zarządzanie produktami oszczędnościowymi, kredytami, kartami (aktywacja, zastrzeżenie, zmiana PIN, zamówienie nowej karty; możliwość czasowego zablokowania i odblokowania karty).
Korzystając z aplikacji można też założyć lokatę. Jest kredyt pre-approved, autospłata i przełączanie się między profilem osobistym i firmowym oraz mobilna autoryzacja, sekcja dokumenty ustawienia bezpieczeństwa (biometria, BLIK, dane klienta).
Oczywiście są też informacje o pełnej ofercie banku. Aplikacja ma być rozwijana i już zapowiedziano dostęp w niej do nowych produktów oraz usług takich jak: fundusze inwestycyjne i ubezpieczenia, zbliżeniowe płatności BLIK, prośbę o przelew dla BLIK P2P oraz opłaty za autostrady i parkingi.
Nie tylko usługi bankowe
Aplikacje mobilne banków stają się hubami, w których coraz częściej integruje się dodatkowe przydatne na co dzień funkcje takie jak w przypadku CA24 „Klub korzyści” z ofertami rabatowymi w wielu sklepach i usługach. W chwili przygotowania tego tekstu można przejrzeć 1418 ofert podzielonych na kilkanaście kategorii.
W „Gorących ofertach” była między innymi możliwość uzyskania w kinie Helios drugiego biletu gratis. Od wygody i intuicyjnego poruszania się po kolejnych ekranach aplikacji zależy, jak często będziemy chcieli z niej korzystać.
Zarządzanie finansami
Bank pracuje także nad narzędziem do zarządzania finansami osobistymi (PFM Personal Finance Management), które będzie wspierać użytkownika w codziennym zarządzaniu budżetem oraz jego planowaniu. Większość z tych nowości powinna pojawić się w aplikacji jeszcze w tym roku.
Na pewno należy docenić nowy, uproszczony i bardziej bezpieczny proces aktywacji aplikacji, bo cały przebieg bezproblemowo. Jest też uproszczone otwieranie konta osobistego (nie będzie potrzebny dodatkowy program – został zintegrowany).
Wprowadzono możliwość otworzenia konta walutowego i Rachunku Oszczędzam. Nowy mobilny CA24 jest dostępny w języku polskim i angielskim. Jak informuje Credit Agricole, do końca roku udostępniona zostanie wersja ukraińska (w tym języku jest już dotychczasowa wersja aplikacji).
Nową aplikację przygotowano w technologii Flutter. Jest to dziś najszybciej rozwijającą się technologia mobilna, tzw. nurtu hybrydowego, którą firmuje Google. Credit Agricole jako pierwszy bank w Polsce przygotował aplikację w technologii Flutter dla klientów detalicznych.
Nową aplikację CA24 testowaliśmy na telefonie z systemem Android w wersji 11. Jest też dostępna wersja na telefony z systemem iOS firmy Apple.