Temat numeru – Liderzy w technologii z usługami „Pay”

Temat numeru – Liderzy w technologii z usługami „Pay”
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jeszcze nie tak dawno można było być pewnym, że duże korporacje prowadzą swoją działalność w pewnych stałych ramach, zdefiniowanych przez charakter branży, w jakich powstały. Dzisiaj obraz ten uległ znacznej zmianie, coraz częściej prowadzony biznes ma charakter zróżnicowany. Szczególnie dobrze widać to w działalności firm z obszaru nowych technologii

Artur Król

Mowa tutaj o takich projektach, jak Samsung Pay, Apple Pay oraz podobne. Ogłaszają je firmy znane dotychczas z zupełnie innej strony prowadzonego biznesu. Można się zastanawiać, czy wprowadzenie usług płatności przez firmy technologiczne to sposób na podreperowanie i uratowanie ich biznesowej egzystencji, czy też zwykła pragmatyka działania. Ta druga hipoteza wydaje się być bliższa prawdy. Kierowanie się zasadą, że jeżeli możemy na czymś zarobić, to czemu oddać taką możliwość innym jest w przypadku usług typu „pay” jak najbardziej uzasadniona. Można Fot. fotolia.com się zastanowić, co leży u podstaw pewnego przewartościowania profilu biznesu dużych i znanych marek. Samsung, czy Apple, to gracze światowi, ich decyzja musiała być gruntowanie przemyślana. W końcu wejście na rynek finansowy firm zajmujących się produkcją urządzeń mobilnych może zaskakiwać. Trzeba jednak rozważyć tą decyzje w aspekcie usług, jakie mogą być dzisiaj oferowane dzięki urządzeniom mobilnym. Przypomnijmy, że zarówno Apple, jak i Samsung oferują model płatności za pośrednictwem swoich urządzeń, iPhone 6 (Apple) oraz serii smartfonów (Samsung). Dzisiaj smartfon to zaawansowany osobisty komputer oferujący nam w bardzo małym ciele wiele zaawansowanych funkcji i usług, z których korzystamy na co dzień. Płatności należą do jednego z takich właśnie obszarów ich zastosowań, z którym spotykamy się coraz częściej.

Apple i Samsung w natarciu

Według ostatnich badań firmy MasterCard polubiliśmy płatności mobilne. Cenimy je za przede wszystkim wygodę, ale również ufamy, że zapewnią bezpieczeństwo naszym zasobom finansowym. Dlatego lawinowo rośnie ilość transakcji z wykorzystaniem technologii zbliżeniowej i telefonu komórkowego. Nic więc dziwnego, że trend ten dostrzegali Apple oraz Samsung, implementując w swoich smartfonach rozwiązania pozwalające na szybkie i bezpieczne płatności za usługi w terminalach płatniczych. Apple Pay to usługa płatności zbliżeniowych realizowanych za pośrednictwem znanych smartfonów iPhone. Przy czym dostępna jest ona tylko na najnowszej generacji tych urządzeń – iPhone 6 i 6 Plus.

Zasada działania tej usługi polega na odblokowaniu aplikacji odciskiem palca (technologia Touch ID), a następnie zbliżenia telefonu do terminala, dzięki znanej i powszechnie stosowanej technologii NFC (do radiowej transmisji danych), następuje połączenie telefonu i terminala płatniczego i w efekcie można dokonać transakcji płatności. Apple przyłożył sporo uwagi do kwestii bezpieczeństwa takich transakcji. Przede wszystkim dane karty płatniczej nie są ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI