Technologie: Współczesny klient nie zrezygnuje z wygody na rzecz bezpieczeństwa

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni, optymalne wykorzystanie Big Data w prowadzonym biznesie czy wreszcie integracja poszczególnych obszarów e-świata w spójną infrastrukturę - to tylko niektóre z tematów, poruszonych podczas tegorocznej edycji wydarzenia "Wyzwania IT", organizowanego przez Hewlett-Packard Enterprise.

Jerzy Ochocki

Patronem medialnym wydarzenia była redakcja „Miesięcznika Finansowego BANK”. Davida Chalmersa (Vice President & Chief Technologist EMEA Hewlett Packard Enterprise) zapytaliśmy o perspektywy technologii IT we współczesnym systemie finansowym.

W jaki sposób, biorąc pod uwagę nastawienie współczesnego konsumenta, pogodzić bezpieczeństwo z wygodą użytkowania technologii mobilnych?

– W dzisiejszym świecie coraz więcej klientów, w szczególności z młodego pokolenia, stawia na pierwszym miejscu wygodę i funkcjonalność – dla tego typu użytkowników bezpieczeństwo jest zdecydowanie na drugim miejscu. Dlatego te kwestie muszą być zrobione niejako za nich. Ale zmienia się nie tylko świadomość konsumenta. W momencie przejścia ze świata realnego do mobilnego transformacji ulega również sama filozofia zapewniania bezpieczeństwa. Między innymi z tej przyczyny odchodzi się powoli od prostego zabezpieczenia urządzenia przy użyciu antywirusa czy firewalla – w kierunku zintegrowanej polityki bezpieczeństwa, obejmującej nie tylko doraźne wykrywanie poszcz85gólnych zagrożeń. W efekcie przeobrażają się sposoby zabezpieczenia; zmierzamy w kierunku takich rozwiązań, jak identyfikacja danych biometrycznych, których nie da się tak prosto przechwycić czy sfałszować. Ale to nie wystarczy. Mając klientów podchodzących z dezynwolturą do kwestii bezpieczeństwa, nie możemy myśleć wyłącznie o samym zapobieganiu. Trzeba oswoić się z myślą, że włamanie prędzej czy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI