Technologie: Czy sztuczna inteligencja się opłaci?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W sierpniu amerykańska firma IT Entrata przeprowadziła badanie, co zwykli ludzie wiedzą o sztucznej inteligencji. Choć wielu pytanych zna definicję tego terminu, to większość nie pojmuje jej realnego wpływu na naszą rzeczywistość

Piotr Zajdel

Przypomnijmy, że termin „sztuczna inteligencja” (SI, ang. artificial intelligence, AI) – to dział informatyki zajmujący się inteligencją – tworzeniem modeli zachowań inteligentnych oraz programów komputerowych symulujących te zachowania. Po raz pierwszy użył go amerykański informatyk John McCarthy w 1956 r. Od tego czasu prace nad SI nabrały tempa, a efekty tych starań wykorzystywane są w e-marketingu, produkcji czy przy opracowywaniu nowatorskich aplikacji.
Obecnie sztuczna inteligencja nie jest już pojęciem awangardowym – to wręcz technologiczna rzeczywistość XXI w., do której firmy muszą przywyknąć.

Sztuczna inteligencja stała się katalizatorem dla rozwiązań z pogranicza świata IT i biznesu. Korzystając z uczenia maszynowego i analizy dużych zbiorów danych, SI jest w stanie zapewnić firmom głęboki wgląd w swoich klientów. Biznes nie tylko będzie w stanie hiper-personalizować interakcje, ale jest również w stanie przewidzieć przyszłe zachowania klientów na podstawie zebranych informacji. – Prawdziwym poligonem doświadczalnym dla SI była reklama internetowa. Dzięki Big Data oraz programatycznemu zakupowi mediów reklama online całkowicie zmieniła swoje oblicze. Algorytmy SI zaczęto wykorzystywać do tworzenia spersonalizowanych kampanii, które osiągają dużo lepszą skuteczność niż działania o szerokim zasięgu. Dziś, pierwszy raz w historii, marka może prowadzić dialog ze swoim odbiorcą, tyle że pośrednikiem w komunikacji jest algorytm – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, firmy specjalizującej się w analityce big data.

Według niedawno zaktualizowanego raportu International Data Corporation wydatki na SI osiągną w tym roku blisko 40 mld USD, natomiast już za cztery lata wzrosną 2,5 razy. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK