Technologie: Chmura publiczna w serwerowni banku
Arkadiusz Konieczny
dyrektor sprzedaży technologii Artur Kuliński,
Cloud Architect Oracle Poland
Zastosowanie chmury publicznej w warstwie infrastruktury IT przynosi organizacji wiele korzyści, związanych z automatyzacją podstawowych zadań administracyjnych. Automatyzacja eliminuje konieczność zatrudniania coraz trudniej dostępnych specjalistów IT oraz zwiększa efektywność operacyjną, przyspieszając chociażby tworzenie nowych środowisk. Niestety, w branżach mocno regulowanych wykorzystanie chmury publicznej może być bardzo trudne, ze względu na specyficzne wymogi prawne i regulacyjne. Taka sytuacja ogranicza możliwość stosowania nowoczesnych i innowacyjnych, ale specyficznych dla chmury publicznej modeli operacyjnych.
A może we własnej serwerowni?
Mając na uwadze powyższe uwarunkowania, Oracle wprowadził do swojej oferty rozwiązanie o nazwie Cloud at Customer, pozwalające wykorzystywać opisane zalety chmury publicznej bez konieczności wynoszenia danych poza serwerownię klienta. Cloud at Customer oznacza, że fragment infrastruktury chmury publicznej, zarządzanej przez dostawcę, zostaje umieszczony w centrum przetwarzania klienta, za jego firewallem. Infrastruktura taka jest dedykowana do wyłącznego wykorzystania przez klienta, posiada przy tym pełną zdolność do uruchamiania bogatego katalogu usług dostępnych w chmurze publicznej.
Bank korzystający z takiej infrastruktury jest w stanie wykorzystywać modele rozliczeniowe znane z chmury publicznej. Przykładem może być możliwość uruchamiania na życzenie dodatkowej mocy obliczeniowej (na przykład w szczycie przetwarzania) i rozliczanie jej wykorzystania w trybie godzinowym. Chmura taka umożliwia także przeniesienie i konwersję własnych licencji do usług chmurowych, co zwiększa atrakcyjność biznesową tego podejścia.
Zastosowanie rozwiązania Cloud at Customer wprowadza nowy podział odpowiedzialności. Sprzęt znajdujący się w serwerowni klienta pozostaje własnością dostawcy. Jest także monitorowany i utrzymywany zdalnie przez Oracle, który odpowiada za sprawność warstwy sprzętowej, narzędzi chmurowych zapewniających rozliczanie, samoobsługę, udostępnianie zasobów, oraz za prawidłowe działanie warstwy usług PaaS, jednocześnie gwarantuje dostępność specjalistów niezbędnych do realizacji tych zadań.
Usługa Cloud at Customer pojawiła się w ofercie Oracle niedawno, bo w 2016 r. i od razu zyskała uznanie klientów. Obecnie usługa ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI