Technologie: Bezpieczeństwo nade wszystko

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Rozmowa z Timem Phippsem, Vice President of Strategy, Identity and Access Management Solutions, HID Global.

Jakie największe wyzwania czekają banki przy zapewnianiu klientom bezpiecznych transakcji?

– Klienci oczekują prostej bankowości i jak najprostszych rozwiązań, dlatego coraz częściej korzystają z urządzeń przenośnych. Równocześnie nie są świadomi zagrożeń związanych z bankowością mobilną i bywają mało ostrożni. Bezpieczeństwo nie spędza im snu z powiek, nie jest dla nich priorytetem, przez co mogą stać się łatwym celem ataków oszustów czy hakerów. Banki muszą chronić swoich klientów, nawet jeśli oni sami nie przestrzegają zasad bezpieczeństwa. Problemem jest to, że duża część osób wykorzystuje te same hasła w wielu różnych miejscach logowania, a czasem nawet je zapisuje. Banki muszą znaleźć sposób, by dostarczyć kompleksowy system zabezpieczeń, jednocześnie działając w tle, bez dyskomfortu dla użytkownika. Taki system nie może przysparzać kłopotów klientom, ponieważ jeśli będzie skomplikowany w użyciu, ludzie nie będą chcieli z niego korzystać.

Jak na relacje między klientami a instytucjami finansowymi wpłynie cyfrowa rewolucja?

– Banki obecnie są pod dużą presją instytucji finansowych nowego typu, działających tylko on-line, jak np. PayPal. Tego typu serwisy są dla nich coraz większym wyzwaniem. Banki muszą być innowacyjne, a część z nich powinna się unowocześnić. Niektóre zdają sobie z tego sprawę i nie tylko wdrażają nowe technologie, ale również unowocześniają swoje oddziały stacjonarne. Dobrym przykładem może być brytyjski bank Barclays, który – by zwiększyć liczbę klientów w swoich oddziałach – połączył siły z Amazonem. Bank oferuje możliwość odebrania przesyłki z zakupami zrobionymi na stronie Amazona w swoich placówkach. Jest wiele nowych usług, którym bank się przyglądają, a za pomocą których mogą rozwijać się w dobie cyfrowej rewolucji.

Czy HID Global oferuje rozwiązania, które mogą pomóc bankom w weryfikacji mobilnych transakcji ich klientów i ochronić ich przed potencjalnymi oszustami?

– Oczywiście, tak. Obecnie na rynku dostępne są różne rozwiązania, a wiele banków w Polsce używa kombinacji haseł, pytań uzupełniających, SMS-ów, tokenów. Oszuści również znają te technologie i techniki łamania ich zabezpieczeń. Pytania uzupełniające (np. imię matki, szkoła podstawowa, do której chodziłeś) są łatwe do kradzieży lub odgadnięcia, szczególnie w dobie mediów społecznościowych oraz użytkowników, którzy publicznie dzielą się prywatnymi informacjami. W przypadku łamania haseł oszuś...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI