Technologie: Bank w telefonie

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Trzy dni trwało XVI Polskie Forum Kapitałowo-Finansowe TWOJE PIENIĄDZE 2010. Od 14 do 16 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie ekonomiści, przedsiębiorcy oraz przedstawiciele sektora bankowego rozmawiali o perspektywach rozwoju krajowego rynku finansowego.

Paweł Minkina

Podczas forum odbyła się również debata dotycząca „Perspektyw rozwoju płatności mobilnych w Polsce”. Jej patronem był Związek Banków Polskich. O zasadach funkcjonowania, perspektywach rozwoju oraz infrastrukturze rynku płatności mobilnych dyskutowali eksperci: Jakub Kiwior (Visa Europe), Konrad Łuczak (mPay S.A.), Krzysztof Drzyzga (MasterCard) oraz Wojciech Zawada (Inteligo Financial Services S.A.). Moderatorem dyskusji był przewodniczący Grupy ds. Płatności Mobilnych SEPA przy ZBP Krzysztof Pycia (Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.).

Czym są płatności mobilne i jakie są perspektywy ich rozwoju – Krzysztof Pycia (Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.)

Ze względu na dynamiczny rozwój nowoczesnych instrumentów płatniczych wykorzystujących funkcjonalności urządzeń mobilnych i usług telekomunikacyjnych trudno obecnie wskazać jedną i powszechną definicję płatności mobilnych. W uproszczeniu można określić je jako płatność dokonaną z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Posługując się innym kryterium płatności, można je podzielić na zdalne (mogą być dokonane wszędzie i w dowolnym czasie) i zbliżeniowe (niezbędna jest obecność w miejscu, gdzie funkcjonuje POS z czytnikiem kart zbliżeniowych). Płatność w pełni mobilna to taka, którą możemy zrealizować gdziekolwiek, czyli płatność zdalna. Chociaż usługi płatności mobilnych w Polsce są w początkowej fazie rozwoju, to współpraca banków i firm telekomunikacyjnych umożliwi w niedalekiej przyszłości stworzenie bezpiecznej, powszechnej i prostej mobilnej usługi płatniczej. Szeroka dostępność i wysoki poziom wykorzystania telefonów komórkowych połączony z zaoferowaniem przez banki możliwości dokonywania rozliczeń pieniężnych przyniesie klientom wiele korzyści. Umożliwi także stworzenie nowych produktów – tak przez banki, jak i operatorów telekomunikacyjnych oraz przyspieszy rozwój obrotu bezgotówkowego. Kluczem do sukcesu jest dostępność usługi, która będzie mogła być zapewniona, jeżeli będzie prosta, wygodna oraz dostępna na każdym, nawet najprostszym modelu telefonu.

 

Podpis pod foto: Od lewej: Jakub Kiwior, Konrad Łuczak, Krzysztof Pycia, Krzysztof Drzyzga, Wojciech Zawada, Paweł Minkina.

Czy bank potrzebuje płatności mobilnych – Wojciech Zawada (Inteligo Financial Services S.A.)

To pytanie odnosi się przede wszystkim do potrzeb klientów, a bank powinien na ich podstawie dostarczać korzystnych rozwią...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI