T-Mobile Usługi Bankowe szykuje się na PSD2. Będą zmiany w bankowości internetowej
Planowane zmiany w bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe:
Logowanie dwuskładnikowe do systemu transakcyjnego
Użytkownicy systemu transakcyjnego logując się będą proszeni o wpisanie identyfikatora, hasła oraz dodatkowe potwierdzenie – podanie kodu SMS lub przy pomocy aplikacji mobilnej. W przypadku korzystania z urządzenia zaufanego, którymi będzie można zarządzać w bankowości elektronicznej, klienci będą tak, jak dawniej podawać tylko identyfikator i login.
Czytaj także: Jak po 14 września 2019 r. zmienią się płatności kartą? Wszystko, co musisz wiedzieć o PSD2 >>>
Autoryzacja transakcji
Bank wprowadza powiadomienia PUSH w aplikacji mobilnej do autoryzowania operacji zlecanych w bankowości internetowej lub w przypadku płatności kartą online. Powiadomienia zatwierdzane będą przy pomocy kodu PIN, odcisku palca Touch ID lub Face ID. Włączenie autoryzacji mobilnej będzie możliwe w bankowości internetowej oraz podczas aktywacji aplikacji mobilnej.
Dodatkowa autoryzacja szybkiej płatności BLIK w terminalu POS
Dla bezpieczeństwa klientów co 6 płatność w terminalach POS przy użyciu usługi szybkiej płatności BLIK będzie wymagać dodatkowej autoryzacji.
Czytaj także: Silne uwierzytelnienie i PSD2: banki ostrzegają – uwaga na transfer danych poza UE >>>
Dodatkowe zabezpieczenie kodem PIN płatności kartą w terminalu
W przypadku wybranych transakcji poniżej 50 zł może wystąpić potrzeba potwierdzenia płatności kodem PIN. Zasady płatności powyżej 50 zł pozostają bez zmian.
Automatyczne wylogowanie po 5 minutach
Użytkownik zostanie automatycznie wylogowany po 5 minutach, jeśli nie będzie wykonywał w tym czasie żadnej czynności w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
Informacje na temat zmian, które wynikają z wejścia w życie dyrektywy PSD2, zostały umieszczone na stronie: https://www.t-mobilebankowe.pl/zmiany-psd2.