Szybsze informowanie o braku OC
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zakończył wprowadzanie systemu e-Zawiadomienia dla komend policji w całej Polsce.
Policjanci otrzymali narzędzie, które umożliwia szybkie przesyłanie raportów z kontroli obowiązkowej polisy OC. „Po udanym pilotażu systemu e-Zawiadomienia z Komendą Wojewódzką Policji w Szczecinie, stopniowo zaczęliśmy udostępniać go kolejnym jednostkom policji. I teraz, z końcem roku, jest już nim objęty cały kraj” – mówi Elżbieta Wanat-Połeć prezes zarządu UFG.
Dzięki e-Zawiadomieniom policjanci przesyłają do Funduszu informacje drogą elektroniczną. „Oszczędzamy nie tylko na wydatkach na papier czy toner do drukarek, ale również na tradycyjnych przesyłkach pocztowych” – mówi mł. insp. Grzegorz Sudakow, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie. Wyjaśnia, że ułatwieniem jest to, że system sam podpowiada np. informacje dotyczące auta, już po wpisaniu numeru rejestracyjnego.
Do końca listopada 2014 r. elektronicznie trafiło do UFG 12,3 tys. zawiadomień na ponad 32 tys. wszystkich zawiadomień od policji o braku OC. „Dzięki systemowi nie tylko szybciej otrzymujemy zawiadomienia, ale obserwujemy też poprawę jakości danych znajdujących się w tej dokumentacji” – zaznacza Joanna Pasturczak, wicedyrektor Pionu Windykacji UFG.
Źródło: PIU