Sztuczna inteligencja w Warcie będzie rozpoznawać obraz i pomagać w likwidacji szkód

Sztuczna inteligencja w Warcie będzie rozpoznawać obraz i pomagać w likwidacji szkód
Fot. Stock.Adobe.com / phonlamaiphoto
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W 2020 r. Warta wdroży kolejne rozwiązanie bazujące na technologii sztucznej inteligencji - Rozpoznawanie Obrazu, które będzie wykorzystywane w ocenie i wycenie szkód komunikacyjnych. Dzięki nowej technologii nasza firma jeszcze sprawniej i szybciej będzie pomagać klientom w przypadku szkód komunikacyjnych - informuje Dawid Korszeń, rzecznik prasowy, Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji "Warta".

Marcin Złoch: Na początku rozwiązanie Rozpoznawania Obrazu będzie dotyczyło prostych szkód komunikacyjnych, które obejmują jednak ok. 60 proc. spraw, które trafiają do ubezpieczyciela #Warta @PIU_org_pl

Technologia Rozpoznawania Obrazu będzie dla klientów niewidoczna. Pomaga ona rzeczoznawcom w ocenie i wycenie uszkodzeń komunikacyjnych.

Na początek ocena prostych szkód

To rozwiązanie przyśpieszy ten proces i spowoduje, że będzie można obsłużyć większą liczbę spraw w tym samym czasie.

Na początku rozwiązanie Rozpoznawania Obrazu będzie dotyczyło prostych szkód komunikacyjnych, które obejmują jednak ok. 60 proc. spraw, które trafiają do ubezpieczyciela.

AI jest już na infolinii

To kolejne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które przyśpieszy proces likwidacji szkód w Warcie. Na początku roku w pełni wdrożono technologię Rozpoznawania Mowy w infolinii.

Pomaga ona klientom szybko zgłosić szkodę i znacząco ogranicza czas oczekiwania na połączenie z konsultantem pozostałym osobom kontaktującym się telefonicznie.

– Wprowadzamy kolejne rozwiązania, które skutecznie skracają czas likwidacji szkód w Warcie i podnoszą komfort naszych klientów. To podstawowe czynniki jakimi kierujemy się przy tworzeniu nowych narzędzi.

Sztuczna inteligencja na naszej infolinii praktycznie zlikwidowała kolejki do zgłoszenia szkody. Natomiast wprowadzony przez nas nowy model likwidacji szkód całkowitych skrócił średnio o 10 dni czas potrzebny na wypłacenie pełnego odszkodowania w sprawach tego typu.

To pokazuje wymierne efekty naszej pracy, a wprowadzenie technologii Rozpoznawania Obrazu w widoczny sposób podniesie jakość obsługi klienta – przekonuje Dawid Korszeń.

7 mld złotych zebranej składki

Spółka majątkowa Warty osiągnęła w 2019 r. najwyższy poziom sprzedaży w swojej historii osiągając poziom ponad 6 mld zł składki przypisanej brutto, o 8,1 proc. wyższy niż w 2018 r.

Warta utrzymuje pozycję lidera pod względem wzrostu sprzedaży ubezpieczeń na życie ze składką regularną.

Wzrost składki przypisanej brutto w spółce życiowej wyniósł 20,1 proc. r/r osiągając poziom 972,7 mln zł.

Łącznie obie spółki Warty zebrały w ubiegłym roku składkę w wysokości ponad 7,0 mld zł.

Źródło: aleBank.pl