Szkodę zgłosisz także w święta
Przyzwyczajeni do urzędów zamkniętych w dni świąteczne, jesteśmy przekonani, że w razie nieprzyjemnego w skutkach zderzenia czy kolizji - ze zgłoszeniem szkody musimy czekać do przysłowiowego poniedziałku. Warto jednak dokładnie przejrzeć warunki ogólne swojego ubezpieczenia i sprawdzić jak, kiedy i gdzie możemy zgłaszać zaistniałe szkody. Jeżeli wybraliśmy dobrą ofertę, pomoc otrzymamy 24 godziny na dobę, niezależnie od dnia tygodnia.
Nie wszystkie Towarzystwa oferują te same zasady dotyczące likwidacji szkód. Wybierając ubezpieczyciela warto zatem sprawdzić możliwości, jakie oferuje on właśnie w tym obszarze swojej działalności. Sugerując się jedynie niską wysokością składki, potrafimy przeoczyć zasady dotyczące procedur likwidacyjnych, a to właśnie one są prawdziwym testem funkcjonowania firmy ubezpieczeniowej. Unikajmy Towarzystw, które zapominając, że wypadki zdarzają się niestety przez cały czas, wprowadzają ograniczenia związane z likwidacją szkód i przyjmują zgłoszenia tylko w określonych godzinach czy dniach tygodnia.
Zbliżający się świąteczno-noworoczny okres przynosi zwykle większą, związaną ze wzmożonym ruchem drogowym, liczbę wypadków i stłuczek. Zwyczajowo, po dniach wolnych od pracy, pracownicy Towarzystw obserwują większą liczbę zgłoszeń szkód. Eksperci radzą jednak, aby – jeżeli nasz ubezpieczyciel daje taką możliwość – zgłaszać szkodę od razu. Unikniemy w ten sposób kolejek, nasze zgłoszenie zostanie rozpatrzone szybciej, a w niektórych przypadkach możemy liczyć na natychmiastowe usługi dodatkowe jak np. zorganizowanie holowania uszkodzonego pojazdu, wsparcie w wyborze warsztatu naprawczego. „PZU przyjmuje zgłoszenia 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, także przez internet, bez względu na to, czy jest to dzień powszedni, czy świąteczny. Ważne jest jedynie, żeby szkoda została zgłoszona w terminie zgodnym z warunkami zawartej umowy (w zależności od rodzaju ubezpieczenia jest to zwykle od 1 do 7 dni)” – przekonuje Radosław Bedyński, Dyrektor ds. Likwidacji Szkód Komunikacyjnych i Majątkowych w PZU.
Ważny jest także sposób, w jaki możemy zgłosić szkodę w dni świąteczne. Najwygodniejszą drogą jest zgłoszenie telefoniczne (w przypadku PZU pod numerem 0 801 102 102) lub za pomocą internetowego systemu E-szkoda. Formularz dostępny na stronie www.pzu.pl pozwala na uruchomienie likwidacji szkody komunikacyjnej, majątkowej i osobowej z ubezpieczeń PZU SA oraz obsługę świadczenia z PZU Życie. Klient może sam m.in. wypełnić formularz zgłoszenia na www.pzu.pl, załączyć zdjęcia i dokumenty, śledzić przebieg likwidacji, przejrzeć elektroniczną teczkę szkodową, czy zadać pytanie.
PZU proponuje także możliwość zgłoszenia szkody za pośrednictwem zakładu naprawczego współpracującego z Towarzystwem w ramach Sieci Naprawczej. Ten wariant jest korzystny dla poszkodowanych, którzy znajdą się w warsztacie jeszcze przed zgłoszeniem szkody oraz chcą ograniczyć do minimum formalności związane z procesem likwidacji szkody.
Niezależnie od przyjaznych procedur likwidacyjnych, które oferuje nasze Towarzystwo pamiętajmy o właściwych zachowaniach na drodze. Przekonanie, że w razie nieprzyjemnych zdarzeń na drodze jesteśmy „w dobrych rękach”, nie zwalnia nas bowiem z obowiązku bezpiecznej i uważnej jazdy.
Źródło: Grupa PZU