Świąteczne zakupy robimy już w listopadzie
Jak pokazują dane z systemu PayByNet, większość prezentów, które znalazły się pod choinką w ubiegłym roku, kupiliśmy miesiąc przed świętami. Średnia wartość internetowych zakupów w listopadzie 2012 roku wyniosła 208,55 zł, a w grudniu tylko 159,60 zł - wynika z danych PayByNet, systemu płatności internetowych, którego operatorem jest KIR S.A.
Czy ten scenariusz ma szansę się powtórzyć w tym roku? Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte, jest to bardzo prawdopodobne.
Polacy coraz chętniej kupują prezenty pod choinkę przez Internet. Potwierdzają to dane dotyczące wielkości transakcji realizowanych z wykorzystaniem systemu bezpośrednich płatności internetowych PayByNet.
W okresie przedświątecznym w ubiegłym roku jednorazowo na e-zakupy przeznaczyliśmy nawet 208,55 zł. To odpowiednio o 15 proc. i 30 proc. więcej niż w październiku (180,41 zł) i grudniu (159,60). Pod tym względem listopad był trzecim najlepszym dla e-handlu miesiącem, zaraz po lipcu (246,81 zł) i sierpniu (237,76 zł).
– Czas to pieniądz, zwłaszcza w tak gorącym okresie jak ostatnie tygodnie roku – mówi Artur Wojtczuk, dyrektor odpowiedzialny za rozwój PayByNet z ramienia KIR S.A., twórcy i operatora systemu. – Dlatego w trakcie bożonarodzeniowych przygotowań, chcąc ominąć kolejki w centrach handlowych, częściej decydujemy się na zakupy online i prezenty dla najbliższych kupujemy łatwo i wygodnie bez wychodzenia z domu – dodaje A. Wojtczuk.
Jak pokazuje najnowsze badanie Deloitte „Zakupy Świątecznie 2013”, również w tym roku szczyt zakupów świątecznych powinien przypaść na listopad. Niemal 25 proc. z nas chce kupić prezenty już miesiąc przed Bożym Narodzeniem, a prawie połowa zamierza nabyć upominki dla najbliższych przez Internet.
– Taka tendencja świadczy o tym, że jako konsumenci zmieniamy się, a wręcz dojrzewamy – mówi Artur Wojtczuk z KIR S.A. – Coraz rzadziej zostawiamy świąteczne zakupy na ostatnią chwilę, tak jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu. Chcemy mieć czas i komfort, aby wybrać nie tylko ten najlepszy prezent dla bliskiej osoby, lecz także, by móc znaleźć sklep, który zaoferuje nam najbardziej konkurencyjne ceny i najlepszą obsługę posprzedażową – dodaje A. Wojtczuk.
Aby zachęcić do kupowania świątecznych prezentów przez Internet, powstały takie inicjatywy jak Dzień Darmowej Dostawy, którego partnerem jest PayByNet. Celem akcji jest popularyzacja wśród konsumentów zakupów w sieci oraz przekonanie osób, które jeszcze nigdy nie korzystały z e-sklepów, że w ten sposób można zaoszczędzić nie tylko czas, lecz także pieniądze. W tym roku Dniem Darmowej Dostawy jest 2 grudnia.
Źródło: PayByNet