Sukces nowej strategii
Przyjęta w ubiegłym roku strategia, skupiająca się na biznesowo-rekrutacyjnym charakterze serwisu oraz stałym dodawaniu nowych i użytecznych funkcjonalności, okazała się strzałem w dziesiątkę. Aż dwukrotnie wzrosła liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie. Jak GoldenLine stał się numerem 1 wśród serwisów rekrutacyjnych?
Ubiegły rok dla serwisu GoldenLine.pl był rokiem ogromnych zmian. Nowa strategia, polegająca w głównej mierze na odchodzeniu od społecznościowego charakteru i podążaniu w kierunku biznesowo-rekrutacyjnym, spowodowały przekroczenie liczby realnych użytkowników o ponad 1,7 mln oraz wzrost zasięgu wśród internautów do poziomu 8 proc.
Wyniki te uplasowały GoldenLine na pozycji lidera wśród serwisów rekrutacyjnych (najnowsze badanie Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2014). Aż dwukrotnie wzrosła liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie. Z Wyszukiwarki Kandydatów rekruterzy skorzystali blisko 4 mln razy, a 800 tys. użytkowników serwisu otrzymało dopasowane oferty pracy lub kontakt ze strony rekrutera.
Użyteczne funkcje na GL
- Portal udostępnił swoim użytkownikom porównywarkę zarobków. Użytkownik posiadający swój profil może porównać swoje wynagrodzenie w stosunku do innych osób pracujących na podobnym stanowisku lub w tej samej branży. Może też sprawdzić, czy jest adekwatne do posiadanych przez niego umiejętności. Wypełnienie anonimowej ankiety umożliwia otrzymanie raportu, który podaje daną pensję w odniesieniu do innych osób pracujących na podobnym stanowisku lub w naszej branży oraz określa, jakie umiejętności warto zdobyć, aby zarabiać więcej.
- Firmy mogą zakładać w serwisie swoje profile pracodawców, służące między innymi prezentowaniu organizacji na zewnątrz. Na profilu firmy kandydat może sprawdzić, jakie opinie zostały wystawione pracodawcy przez jej byłych i obecnych pracowników oraz dowiedzieć się, jakie procesy rekrutacyjne są prowadzone w danym momencie.
- GoldenLine rozwinął swoje sztandarowe narzędzie – Wyszukiwarkę Kandydatów, która wykorzystywana jest głównie w rekrutacjach pasywnych. Rekruter szuka za jej pomocą kandydatów zgromadzonych w serwisie według wybranych przez siebie kryteriów. Dokładne sprecyzowanie oczekiwań pozwala na wyszukanie i przedstawienie konkretnych profili pracowników. Analiza wybranych profili kandydatów, ich ścieżek kariery, umiejętności, opisu wykonywanych zadań, a także udzielonych im referencji wystawionych przez obecnych lub byłych współpracowników, pozwalają na znalezienie odpowiedniego pracownika i skontaktowanie się z nim. Wzrost popularności rekrutacji pasywnych spowodował jednocześnie chęć odpowiedniej prezentacji swojej osoby przez pracowników w serwisie GoldenLine. Osobom aktywnym na rynku pracy zależy na tym, aby było ich odpowiednio widać i można było do nich dotrzeć. Chcą otrzymywać nowe oferty pracy, którymi mogliby być potencjalnie zainteresowani. Z danych GoldenLine wynika, że w ubiegłym roku dwukrotnie wzrosła liczba aplikacji składanych przez osoby aktualnie zatrudnione.
- Ogłoszenia rekrutacyjne zamieszczane przez rekruterów trafiają nie tylko na serwis, ale również na adresy mailowe dopasowanych użytkowników oraz do ponad 21 serwisów partnerskich GL. To powoduje dotarcie do wielu kandydatów i szybki spływ dokumentów aplikacyjnych.
Z danych GoldenLine wynika, że z narzędzi rekrutacyjnych i employer brandingowych serwisu korzysta na co dzień ponad 6 tys. rekruterów i 30 tys. pracodawców. W zeszłym roku rekruterzy aż 1,2 mln razy szukali pracowników za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów GL.
Ewa Krawiec
PR Manager
Praktycy.com
SzostyAkapitIKolejne