Studencka Strefa Medialna OFMA przy Narodowym Kongresie Nauki

Studencka Strefa Medialna OFMA przy Narodowym Kongresie Nauki
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
We wtorek w Krakowie rozpoczął się Narodowy Kongres Nauki - największe i najważniejsze wydarzenie w polskiej nauce i środowisku akademickim ostatnich dekad. Uczestniczy w nim prawie 3000 przedstawicieli środowiska akademickiego i zaproszonych gości reprezentujących gospodarkę, samorządy, świat polityki, instytucje samorządowe oraz studentów. W Kongresie uczestniczy również kilkudziesięciu dziennikarzy studenckich z ponad 15 redakcji z całej Polski w ramach Studenckiej Strefy Medialnej organizowanej przez Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich.

Po raz pierwszy w trakcie tak ważnego wydarzenie powstanie specjalna strefa prasowa dla dziennikarzy redakcji studenckich. Oprócz przygotowania relacji z Kongresu akredytowani dziennikarze m.in. wezmą udział w specjalnym briefingu z Wicepremierem oraz Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego – Jarosławem Gowinem, a także porozmawiają z najważniejszymi osobami polskiego świata akademickiego. W ramach Studenckiej Strefy Medialnej, zaprezentowano również drugą edycję Raportu ZBP „Portfel Studenta“ .

Działania te są efektem współpracy z Ogólnopolskim Forum Mediów Akademickich.  OFMA od 2 lat integruje osoby zaangażowane w działalność medialną na polskich uczelniach i powstało z inicjatywy ogólnokrajowego Programu współpracy szkół wyższych i instytucji finansowych – „Nowoczesne Zarządzanie Biznesem”.

Narodowy Kongres Nauki stanowi podsumowanie debaty jaka toczyła się podczas dziewięciu konferencji programowych NKN oraz innych spotkań i konsultacji, które trwały w Polsce przez ostatni rok. Głównym punktem Kongresu jest prezentacja założeń Ustawy 2.0, nowej konstytucji dla nauki i szkolnictwa wyższego, która obejmie całość problematyki związanej z tą dziedziną. Kongres zajmuje się także tematem wykorzystania funduszy krajowych i unijnych, służących rozwojowi badań naukowych, podstawowych i stosowanych, ich komercjalizacji, współpracy nauki z gospodarką oraz rozwojowi edukacji na poziomie wyższym.

źródło: OFMA