Prezentacja: Analiza danych w marketingu i badaniach rynku
Efektywność działań marketingowych można zwielokrotnić, interpretując zachowania klientów przy użyciu nowoczesnych rozwiązań informatycznych.
Anna Biedrzycka
Należą do nich systemy analityczne Statistica firmy StatSoft. Za pomocą dedykowanych aplikacji StatSoft Polska dostarcza wiedzę na temat klientów m.in. dla koncernów naftowych w celu zmaksymalizowania korzyści płynących z programów lojalnościowych (PKN Orlen SA, BP Polska sp. z o.o.), firm telekomunikacyjnych (zwiększenie retencji klientów – Netia SA), wydawnictw prasowych i książkowych (monitoring jakościowy – Grupa Wydawnicza Infor SA, Wydawnictwo Szkolne PWN sp. z o.o.), a także firm ubezpieczeniowych i banków. Każdorazowo chodziło o to, by z ogromnej liczby informacji o klientach zgromadzonych przez te firmy wydobyć dane, które pozwolą poznać preferencje zakupowe klientów i przewidzieć ich prawdopodobne zachowania, a następnie zbudować z nimi trwałe, indywidualne relacje, maksymalizując płynące z tego korzyści.
Warto pamiętać, że zarządzanie relacjami z klientem (CRM) nie wyczerpuje możliwości wykorzystywania systemów analitycznych Statistica w marketingu. Przedstawiono je i omówiono podczas konferencji szkoleniowej Praktyczna analiza danych w marketingu i badaniach rynku, zorganizowanej w Wieliczce.
Prof. Adam Sagan przedstawił metody analizy danych w układach relacyjnych, takich jak modele typu APIM i LS-T w programach Statistica, wskazując w każdym z przykładów na duży wpływ zachowań kontekstowych na poziom finalnej satysfakcji klienta.
Dr Jerzy Surma zaprezentował badanie wykorzystujące interaktywne drzewa C&RT (moduł, w którym drzewa interakcyjnie budowane są za pomocą algorytmu sterowanego regułami i kryteriami ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI