Stanowisko partnerów społecznych w RDS: brak wolnych mediów osłabi dialog społeczny
Nowy podatek osłabi prywatne media w Polsce, może nawet zagrozi ich istnieniu, uderzy w najważniejsze źródło ich przychodu, czyli reklamę, ograniczy rozwój branży oraz pogorszy jej konkurencyjność.
Czytaj także: Media bez wyboru: wspólny protest przeciwko wprowadzeniu podatku od reklam
Bez silnych, pluralistycznych mediów trudno sobie wyobrazić konstruktywny i efektywny dialog społeczny na temat kierunków rozwojowych państwa oraz kształtowania warunków pracy i prowadzenia biznesu.
Bez różnorodnych i niezależnych od władzy mediów trudno będzie prowadzić debatę publiczną opartą na faktach i różnorodnych argumentach.
Czytaj także: Rada Przedsiębiorczości: opodatkowanie przychodów z reklam to zatrzymanie koła zamachowego gospodarki
Osłabienie mediów będzie zabójcze dla gospodarki, demokracji, wolności słowa, a także skutecznego dialogu społecznego. Stracą na tym wszyscy odbiorcy mediów w Polsce.
Dlatego związkowcy i pracodawcy wspierają wolne media i wzywają rząd do wycofania się z pomysłu ich opodatkowania.
Pod stanowiskiem podpisali się:
BCC,
Konfederacja Lewiatan,
Federacja Przedsiębiorców Polskich,
ZPP,
OPZZ,
Pracodawcy RP,
Związek Rzemiosła Polskiego,
Forum Związków Zawodowych.