Sprzedaż obligacji detalicznych wzrosła do 1,18 mld zł w maju
„Największym zainteresowaniem cieszyły się 10-miesięczne obligacje premiowe. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup kwotę 371,1 mln zł (32% udział w strukturze sprzedaży). Popularnością cieszyły się również obligacje 3-miesięczne (28%), 2-letnie (18%), 4-letnie (16%). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (5%) oraz 3-letnie (1%)” – czytamy w komunikacie.
W czerwcu 2018 roku sprzedano obligacje:
– 10-miesięczne obligacje premiowe (POS0419) – 371,1 mln zł
– 3-miesięczne (OTS0918) – 326,5 mln zł,
– 2-letnie (DOS0620) – 210,2 mln zł,
– 3-letnie (TOZ0621) – 14,1 mln zł,
– 4-letnie (COI0622) – 194,2 mln zł,
– 10-letnie (EDO0630) – 59,2 mln zł.
Obligacje dla beneficjentów programu Rodzina 500+
Na zakup obligacji rodzinnych, dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500+, przeznaczono 2,3 mln zł. Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500+, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci.
„Emisja obligacji premiowych była emisją pilotażową. Jej celem było uatrakcyjnienie oferty obligacji dla nabywców indywidualnych i promocja wszystkich skarbowych obligacji oszczędnościowych. Czerwcowa sprzedaż obligacji osiągnęła rekordowy poziom blisko 1,2 mld zł i jest to najwyższa miesięczna sprzedaż od 15 lat. Łącznie w pierwszym półroczu na zakup obligacji nabywcy przeznaczyli blisko 5,8 mld zł, czyli prawie dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2017 r.” – powiedział wiceminister finansów Piotr Nowak, cytowany w materiale.
Źródło: ISBnews