Spojrzenie w przyszłość

Spojrzenie w przyszłość
Jak co roku listopadowy numer „Miesięcznika Finansowego BANK” towarzyszy konferencji ­IT@BANK 2025, najważniejszemu wydarzeniu technologicznemu w polskiej bankowości. W prezentowanym Państwu wydaniu przyglądamy się kierunkom cyfrowej transformacji, pokazujemy, jak banki budują odporność operacyjną, rozwijają wykorzystanie sztucznej inteligencji, chmury i automatyzacji, a także jak definiują bezpieczeństwo w epoce danych i algorytmów. Oddajemy również głos liderom rynku – praktykom, którzy na co dzień decydują o tempie technologicznej […]

Jak co roku listopadowy numer „Miesięcznika Finansowego BANK” towarzyszy konferencji ­
IT@BANK 2025, najważniejszemu wydarzeniu technologicznemu w polskiej bankowości. W prezentowanym Państwu wydaniu przyglądamy się kierunkom cyfrowej transformacji, pokazujemy, jak banki budują odporność operacyjną, rozwijają wykorzystanie sztucznej inteligencji, chmury i automatyzacji, a także jak definiują bezpieczeństwo w epoce danych i algorytmów.

Oddajemy również głos liderom rynku – praktykom, którzy na co dzień decydują o tempie technologicznej rewolucji. Zadajemy też pytanie, jak zachować równowagę między innowacyjnością a zaufaniem, które od dekad jest fundamentem relacji między bankiem a klientem. Wywiad numeru z Krzysztofem Dąbrowskim wiceprezesem mBanku to rozmowa o tym, jak strategiczne podejście do technologii może stać się źródłem przewagi konkurencyjnej, ale i narzędziem kształtowania kultury organizacyjnej.

Z kolei w rozmowie z prof. Andrzejem Rzońcą szukamy odpowiedzi na pytanie dotyczące odpowiedzialnego zadłużania się polskiej gospodarki i poziomu wydatków publicznych, które są niezbędne do zapewnienia dalszego rozwoju kraju. O przyszłości płatności, biometrii, innowacjach w bankowości i wyzwaniach związanych z cyfrowym wykluczeniem mówi nam Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe,

Listopadowy numer to spojrzenie w przyszłość: analiza trendów związanych z Agentic AI, nowymi modelami bankowości i ewolucją oczekiwań klientów. Jak pokazują nasze materiały, rewolucja technologiczna nie kończy się na narzędziach – to także zmiana sposobu myślenia o biznesie, człowieku i odpowiedzialności.

Zapraszamy do lektury – i do spotkania na IT@BANK 2025.

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK