SPC Group S.A. publikuje wyniki za IV kwartał 2012 r. – dwukrotnie wyższe przychody netto ze sprzedaży

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

spc.group.250x115SPC Group S.A. - spółka z branży towarów luksusowych - opublikowała dane finansowe za IV kwartał 2012 r. O dynamicznym rozwoju firmy świadczy wzrost przychodów netto ze sprzedaży, wypracowanie wysokiego zysku netto, a także otwarcie drugiego w Polsce, po Warszawie,  salonu ekskluzywnych samochodów w Sopocie i rozszerzenie działalności o nową markę - Super Premium Truck, oferującą sprzedaż pojazdów ciężarowych światowych producentów.

W związku z prezentowanymi wynikami finansowymi, Zarząd SPC Group S.A. zdecydował o planach wypłaty dywidendy w wysokości 1 000 00,00 zł, tj. 0,01 zł/akcję, stanowiącą część zysku osiągniętego w 2012 r. Po czterech kwartałach ubiegłego roku Spółka uzyskała 23,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, które były ponaddwukrotnie wyższe niż w analogicznym okresie 2011 r. Wskaźnik ten za okres październik-grudzień 2012 r. wyniósł 2,3 mln zł. Ponadto SPC Group S.A. wypracowała 1 mln zł zysku netto (narastająco od stycznia do grudnia 2012 r.), który jest o 100% wyższy w porównaniu do tego samego czasu w 2011 r.

„Czwarty kwartał 2012 r. był kolejnym bardzo dobrym okresem od początku działalności spółki, czyli od 2010 r. Mocna pozycja SPC Group S.A. na rynku samochodów luksusowych oraz dynamiczny rozwój pozytywnie przełożyły się na osiągnięte wyniki” – mówi Bartłomiej Łukasz Kobyłecki, Prezes Zarządu SPC Group  S.A.

W ostatnich miesiącach Spółka zdecydowała się na silną ekspansję, która znalazła odzwierciedlenie w przedstawianych wynikach. Otworzyła nowy salon samochodów luksusowych i sportowych w Sopocie, który znajduje się przy Al. Niepodległości 960. Podczas urlopu w nadmorskim kurorcie klienci mogą zastanowić się nad zakupem ekskluzywnego pojazdu lub wyczarterować jacht motorowy Baia Flash 48, który jest jedyną tego typu jednostką na Morzu Bałtyckim. W 2013 r. firma planuje premierę kolejnych swoich salonów, tym razem na południu Polski – w Katowicach i we Wrocławiu. W ramach dynamicznego rozwoju Grupa poszerzyła swoje portfolio o kolejną markę – Super Premium Truck. Firma zajmie się sprzedażą samochodów ciężarowych światowych marek, sygnując wzrostowy trend tego segmentu. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika bowiem, że do listopada 2012 r. zarejestrowano w Polsce ponad 15 tys. pojazdów ciężarowych, a tylko w samym listopadzie było to ponad 1600 nowych aut, czyli o 11 proc. więcej niż w tym samym okresie 2011 r.

Warto zauważyć, że pomimo spowolnienia gospodarczego, sektor, w którym działa SPC Group S.A. rozwija się stabilnie. W Polsce w 2012 roku liczba osób zamożnych i bogatych – do których Spółka kieruje ofertę – przekroczyła 750 tys. Z prognoz wynika, że wydadzą one blisko 130 mld zł. Samochody luksusowe są jednym z najchętniej nabywanych dóbr, w 2011 r. na ich zakup zdecydowało się 23% zamożnych osób (wg raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2012”).