SoftNet wybierając Oracle Cloud, definiuje nową przyszłość dla rynku finansowego
SoftNet jest partnerem Oracle Polska na poziomie Gold, od wielu lat firma polega na technologii Oracle będącej główną platformą, na której tworzone są rozwiązania dla klientów. Partner używa technologii Oracle także do świadczenia usług hostingowych dla aplikacji bankowych w modelu SaaS, do czego wykorzystuje własne ośrodki obliczeniowe.
„Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów i wymaganiom konkurencyjnego rynku zdecydowaliśmy się przenieść swoje obecne systemy do modelu cloud computing w chmurze Oracle Cloud” – powiedział Andrzej Data, Prezes SoftNet. „Dla systemów działających w sektorze finansowym taka operacja jest szczególnie złożona, wymaga bowiem zapewnienia ścisłej zgodności z regulacjami nałożonymi przez KNF.”
Czytaj także: Raport Specjalny Bezpieczeństwo Banków: Zarządzanie ryzykiem priorytetem przy przetwarzaniu danych w chmurze >>>
Aby sprostać temu wyzwaniu, SoftNet wybrał dla swoich centrów przetwarzania danych oferowane przez Oracle rozwiązanie „Cloud at Customer” (CC). Istotą tego modelu jest umieszczenie sprzętu i oprogramowania zarządzanego przez Oracle w ośrodku obliczeniowym partnera lub klienta. „Instalacja dokonywana jest na maszynie sprzętowo-programowej Oracle Exadata i jest de facto fragmentem chmury publicznej Oracle, ale umożliwiającej korzystanie z mocy obliczeniowej, sieci oraz pamięci dyskowej na zasadzie usługi we własnym centrum danych.” – komentuje Jakub Madej, Regional Senior Sales Manager ISV & OEM w regionie Oracle CEE. „Takie podejście sprawia, że wrażliwe dane przetwarzane przez systemy IT pozostają w siedzibie użytkownika, a jednocześnie mogą być przetwarzane w najnowocześniejszym modelu chmurowym, zapewnianym przez Oracle Cloud.”
Dla zapewnienia swoim klientom właściwego poziomu obsługi, w zakresie High Availability i Disaster Recovery, firma SoftNet wykorzystywać będzie dwie maszyny Exadata w modelu CC, na których będzie także uruchomiona usługa Oracle DB Cloud w modelu Universal Credits oraz dodatkowo Oracle Advanced Customer Support Services. „Elastyczny model przydzielania mocy obliczeniowej pozwoli na swobodne skalowanie infrastruktury – począwszy od 2 procesorów w chmurze, aż do 94 procesorów w wybranej przez nas konfiguracji, jeśli będzie taka potrzeba.” dodaje Marcin Kwaśniewski, Dyrektor Development & Operations w SoftNet. „Słuszność naszego wyboru została potwierdzona już podczas pierwszych testów bazy uruchomionej na Exadata w modelu cloudowym, gdzie został odnotowany wzrost wydajności na poziomie 35%. Nie bez znaczenia jest też fakt, że będziemy korzystać z usługi Oracle DB Cloud Extreme Performance, która dostarcza wszystkie dostępne opcje Oracle DB, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa jak i wydajności”.
Projekt w firmie SoftNet jest jak do tej pory największym kontraktem chmurowym w historii Oracle Polska.