Sociomantic Labs spersonalizuje czeską i słowacką reklamę
Globalny lider rynku reklamy osobistej (ang. programmatic) firma Sociomantic Labs, działająca na 60 rynkach, szykuje ekspansję na kolejne kraje. Właśnie otwiera 19. oddział, tym razem w Czechach, który będzie odpowiedzialny również za rynek słowacki. Nowym biurem pokieruje Samuel Poloha, a bezpośredni nadzór nad nim będzie sprawował Maciej Wyszyński, Dyrektor Zarządzający obszaru CEE. Jakie perspektywy stoją przed rynkiem reklamy osobistej w tym regionie Europy, który już dziś jest warty ponad 600 mln złotych?
Europa Środkowa i Wschodnia są coraz bardziej atrakcyjne dla firm z branży reklamy internetowej. Według ostatniego badania Sociomantic Labs, tylko w tym roku aż 78 proc. polskich agencji marketingowych i domów mediowych zwiększy wydatki na reklamę w internecie. W ciągu najbliższych 3-4 lat wyprzedzi ona reklamę telewizyjną. Z prognoz PwC wynika natomiast, że wydatki będą rosły najszybciej w segmencie reklamy odsłonowej – nawet o 45 proc. rocznie. Ważne informacje przynosi również ostatnie badanie IAB, według którego wydatki na reklamę osobistą w Europie Środkowej i Wschodniej w zeszłym roku wyniosły 147 mln euro. Dla porównania w tym samym czasie, w Europie Zachodniej, firmy przeznaczyły na ten rodzaj promocji prawie 2 mld euro. – Decyzja o otwarciu biura w Czechach była podyktowana więc zarówno bardzo dobrymi perspektywami rozwoju, jak i liczną grupą zadowlonych klientów, których pozyskaliśmy w ciągu kilku ostatnich lat w tym rejonie. Nasz nowy oddział w Pradze poprowadzi Samuel Poloha, który wcześniej pracował w warszawskim biurze Sociomantic Labs i bardzo dobrze zna ten region – mówi Maciej Wyszyński, Dyrektor Zarządzający na Europę Środkową i Wschodnią. Sociomantic obsługuje już na rynku czeskim takie marki, jak Invia, Parfums.cz oraz Slevomat. Otwarcie nowej placówki łączy się z nawiązaniem strategicznego partnerstwa z agencją Red Media, liderem w zakresie reklamy rozliczanej za efekt.
Sociomantic Labs skoncentruje się w Czechach i na Słowacji na obsłudze branży e-commerce, a także firm z branży turystycznej, bankowej oraz innych, którym zależy na skutecznym pozyskiwaniu nowych klientów.
Źródło: Sociomantic Labs