SGB i bankowość XXI wieku
Żyjemy w epoce Sieci, globalnej komunikacji, w której wszyscy jesteśmy „połączeni”. Bankowość tworzona jest na nowo, płatności zyskują zupełnie inny wymiar, zmieniły się oczekiwania i potrzeby Klientów.
Współczesny rynek usług finansowych cechuje bardzo duży poziom konkurencji, złożoność i skomplikowane regulacje. Wg rożnych badań, banki nadal są filarem społecznego zaufania, stabilności i pewności działania, ale mają coraz silniejszą konkurencję w postaci np. Fintech-ów, których ramy działania tworzą nowe regulacje – PSD2.
Jak sprostać tym wyzwaniom?
Kluczowe staje się postawienie Klienta w centrum uwagi, w myśl zasady: Co jeszcze możemy dla Pani/Pana zrobić?
W bankowości XXI wieku trzeba być elastycznym i zwinnym. Budować wielokanałowe platformy obsługi Klienta i szerokie ekosystemy z płatnościami, kredytami online, ubezpieczeniami i zarządzaniem finansami.
Nowe rozwiązania muszą być przyjazne i łatwe w użyciu.
Dlatego trzeba wychodzić poza obowiązujące dotychczas schematy i szukać inspiracji w branżach pozafinansowych.
Tworzyć nową jakość, nieustająco badać, ale i perfekcyjnie rozumieć potrzeby Klientów, którzy są naszymi partnerami w biznesie, i z którymi musimy tworzyć długotrwałe relacje.