Sektor finansowy w Polsce

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

151231.kawinski.andrzej.01.400x266Andrzej Kawiński - Sekretarz Rady Programowej IT@BANK oraz prezes Zarządu Instytutu Analiz i Prognoz Rynkowych o programie i uczestnikach konferencji.

Andrzej Kawiński: Budujemy agendę według kilku zagadnień sektora finansowego w Polsce. Dzięki temu jest ona ciekawa i cieszy się dużym poważniem w środowisku i zawsze przyciąga duże grono słuchaczy.

W tym roku skupiliśmy się na kliku tematach. Pierwszy najważniejszy dla sektora bankowego to bezpieczeństwo – można potwierdzić, że jest to trend, który dotyka nas wszystkich na rynku, w tematyce którego trzeba dużo działać i edukować. Statystyki firm analitycznych pokazują, że liczba fraudów, ataków na instytucje sektora finansowego zwiększa się drastycznie. Mówimy o tematyce ochrony danych, nie tylko tych, które wypływają zewnętrznie, ale też wewnętrznie.

Kontynuacją tematu z lat poprzednich jest customer experience czyli tematyka doświadczenia użytkownika końcowego. Mówiliśmy o omnichannelu, konwergencji usług. Consumer experience jest naturalną kontynuacją tematyki lat poprzednich. W ten sposób staraliśmy się budować agendę IT@BANKU.

Nowym tematem jest oferta instytucji finansowych dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw jako istotny element rozwoju bankowości w Polsce.

Wydaje mi się, że bezpieczeństwo to najbardziej istotne zagadnienie, które powinniśmy pokazywać i o nim mówić. Zagrożenie atakami i i edukacja bezpieczeństwa jest najbardziej istotnym elementem w sektorze bankowych. Tylko dzięki temu będziemy w stanie w dalszym ciągu budować zaufanie, które jest niezwykle istotne dla sektora bankowego.

Budując program mamy w planie kilka ciekawych tematów, które z powodów czasowych musieliśmy zostawić, ale w przyszłych latach zaskoczymy słuchaczy kilkoma ciekawymi zagadnieniami. Tematy, które dziś mamy są wybrane jako najbardziej istotne, najważniejsze, ale jest wiele innych, ciekawych aspektów, z którymi poczekamy do kolejnych wydań IT@BANKU.

Zobacz również rozmowę w wersję wideo.

aleBank.pl