SAP w gronie liderów wśród rozwiązań bankowych zorientowanych na klienta – według niezależnego instytutu badawczego
Firma SAP ogłosiła, że instytut Forrester Research Inc. uznał ją za lidera wśród dostawców zorientowanych na klienta rozwiązań dla bankowości. Wg raportu "The Forrester Wave™: Customer-Centric Global Banking Platforms, Q3 2014", rozwiązanie SAP® for Banking "zapewnia wszechstronną obsługę zorientowanych na klienta elementów platformy bankowej, takich jak wielokanałowe procesy biznesowe i media społecznościowe".
Instytut Forrester poddał ocenie ośmiu najbardziej znaczących dostawców oprogramowania, stosując 74 kryteria obejmujące: siłę bieżącej oferty, dopasowanie strategii do trendów branżowych i potrzeb bankowości oraz wielkość udziału w rynku. W raporcie można przeczytać, że „dzięki dogłębnemu doświadczeniu w dziedzinie aplikacji biznesowych, SAP jest w stanie zaoferować wszechstronne i kompleksowe funkcje do wsparcia zorientowanych na klientach usług bankowych, a także narzędzia, które pozwalają dostosowywać się do potrzeb klientów oraz najszerszy pakiet gotowych rozwiązań, wspierających takie dziedziny jak analityka i księgowość”.
Zorientowanie na klienta to priorytet dla 81 procent dużych banków ankietowanych przez Bloomberg Businessweek (raport z 2013 roku**). Połowa banków stwierdziła, że nie dysponuje odpowiednio rozbudowanymi funkcjami, które mogłyby wspierać ich strategię obsługi klientów.
„Kontakt z bankiem to już nie tylko kasjer w okienku czy bankomat” — powiedział Falk Rieker, globalny dyrektor jednostki biznesowej bankowości w SAP. „Odbywa się on cyfrowo – w sieciach społecznościowych i poprzez aplikacje mobilne obsługiwane przez całkiem nową generację „cyfrowych tubylców„. Dostosowaliśmy się do tych trendów, tworząc zintegrowaną i zorientowaną na klienta platformę, która umożliwia bankom zrozumienie klientów i podjęcie z nimi dialogu w tych kanałach w sposób, jakiego oczekują ich użytkownicy„.
Zestaw rozwiązań SAP for Banking usprawnia najważniejsze procesy w bankowości dzięki wszechstronnemu zestawowi zintegrowanych rozwiązań obejmujących zarządzanie wieloma kanałami relacji z klientem, bankowość transakcyjną, płatności, zarządzanie finansami i ryzykiem, pozyskiwanie klientów i zasoby ludzkie. Zarówno duże, jak i niewielkie banki mogą polegać na rozwiązaniach SAP for Banking, które pomogą nie tylko w lepszej obsłudze klientów, ale także w ograniczeniu kosztów i komplikacji wielokanałowej obsługi, we wczesnej identyfikacji zagrożeń oraz w lepszym zapewnianiu zgodności z regulacjami prawnymi.
Więcej informacji w raporcie. Więcej informacji można znaleźć na stronie SAP News Center. Śledź firmę SAP na Twitterze: @sapnews oraz SAP Polska na naszych profilach na Facebooku oraz Twitterze @SAPPolska.
Źródło: SAP
*Forrester Research Inc. „The Forrester Wave™: Customer-Centric Global Banking Platforms, Q3 2014”, sierpień 2014
**Bloomberg Businessweek, Research Services, Banks Betting Big on Big Data and Real-Time Customer Insight, wrzesień 2013