Santander Bank Polska: w lutym wzrosła liczba transakcji kartami płatniczymi w sklepach z odzieżą oraz wydatki na VOD
Z przeprowadzonych przez Santander Bank Polska analiz kartowych klientów banku w pierwszych tygodniach po otwarciu wszystkich sklepów działających w galeriach handlowych wynika, że w lutym największy wzrost liczby transakcji odnotowują sklepy z ubraniami, a także sklepy z akcesoriami i odzieżą sportową. Poziom obrotów od stycznia do połowy lutego 2021 r. był o 30 proc. niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, ale przez trzy tygodnie lutego ponad 29 proc. wyższy rdr.
Czytaj także: Polak na zakupach bez portfela, ale… z telefonem >>>
Nasze dane, oparte na analizie transakcji kartami płatniczymi wskazują, że po otwarciu wszystkich sklepów w galeriach handlowych największe wzrosty liczby transakcji i obrotów odnotowują sklepy odzieżowe.
„Zaledwie dwa tygodnie pozwoliły im potroić obroty i wrócić do wolumenów sprzed pandemii, które utrzymywały się przez cały luty” – powiedział, cytowany w komunikacie, data scientist z Santander Bank Polska Przemysław Chojecki.
Jak podano, średniotygodniowa wartość transakcji rosła proporcjonalnie do ich liczby – pod koniec stycznia wynosiła ona nieco ponad 20 mln zł, a w połowie lutego wyraźnie przebiła granicę 60 mln zł i dotąd nie spadła poniżej. Ponadto, pierwsze dwa tygodnie lutego przyniosły czterokrotny wzrost wartości transakcji kartami Santander Bank Polska w sklepach z akcesoriami i odzieżą sportową.
Coraz więcej wydajemy na płatną telewizję i subskrypcję serwisów streamingowych
Santander BP podał, że rosną wydatki Polaków na płatną telewizję i subskrypcję popularnych serwisów streamingowych. Średnia liczba transakcji w tej kategorii wzrosła w pierwszych tygodniach lutego 2021 r. blisko o 50 proc. i jest sześciokrotnie wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Po raz pierwszy także średniotygodniowe wydatki kartami Santander Bank Polska w kategorii VOD przekroczyły pół miliona złotych.