Ruszył blog korporacyjny PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski dołącza do wąskiego grona instytucji finansowych, które są aktywne w blogosferze. Uruchomiony właśnie blog korporacyjny to kolejne obok Facebooka innowacyjne narzędzie, za pośrednictwem którego Bank aktywnie komunikuje się z internautami.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem bankowości internetowej w Polsce. Niemal połowa klientów Banku korzysta z elektronicznego dostępu do swojego konta za pośrednictwem serwisu iPKO. W połączeniu z Inteligo, Bank jest jednym z największych graczy na rynku bankowości internetowej w Europie Środkowo-Wschodniej.
– Internet jest dla PKO Banku Polskiego nie tylko ważnym kanałem dystrybucji produktów i usług, ale również kluczowym medium komunikacyjnym. Witryny internetowe Banku odwiedza miesięcznie w sumie kilka milionów osób. Postanowiliśmy wykorzystać tę popularność i rozpocząć bezpośrednią komunikację z obecnymi i potencjalnymi klientami. Blog korporacyjny to doskonały sposób na edukację czytelników, poznanie ich opinii oraz bieżące informowanie o tym co się dzieje w Banku – mówi Elżbieta Anders, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej.
Znajdujący się pod adresem www.bankowymokiem.pl blog to miejsce, gdzie pracownicy Banku w sposób mniej formalny przedstawiają swój punkt widzenia na współczesną bankowość. Szczególne miejsce ma zajmować tematyka finansowych usług internetowych i mobilnych. Twórcy bloga będą również przedstawiać czytelnikom innowacyjne produkty bankowe, a także omawiać wydarzania, które ich zdaniem mogą wpłynąć na rynek finansowy w Polsce i na świecie. Pierwszymi autorami są Wojciech Bolanowski, Dyrektor Zarządzający kierujący Pionem Bankowości Elektronicznej, Michał Macierzyński, Dyrektor Biura Innowacji i pomysłodawca projektu oraz Dominik Modrzejewski z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej.
– Wybór nazwy naszego bloga został podyktowany przekonaniem, że na wiele rzeczy warto spojrzeć z punktu widzenia rynku bankowego, jego rozwoju i perspektyw. Takiego spojrzenia często brakuje w mediach i blogosferze. Chcemy być aktywni w wielu dyskusjach dotyczących teraźniejszości i przyszłości sektora bankowego. Blog ze swojej natury pozwala na skrócenie dystansu z czytelnikami. Mamy zatem nadzieję, że przyjazna forma komunikacji zachęci do jego regularnego odwiedzania – mówi Michał Macierzyński.
Blog korporacyjny to kolejna inicjatywa PKO Banku Polskiego mająca na celu poprawę komunikacji z otoczeniem przy użyciu kanału internetowego. Jesienią 2010 roku Bank uruchomił wirtualne biuro prasowe i rozpoczął transmitowanie przez Internet konferencji wynikowych. Bank prowadzi również swój profil na Facebooku, który z przekraczającą 10 tysięcy osób liczbą fanów jest w czołówce profili polskich instytucji finansowych w tym serwisie społecznościowym. W lutym 2011 roku Bank uruchomił także platformę blogową www.SzkolneBlogi.pl dla szkół, które uczestniczą w programie Szkolnych Kas Oszczędności. Serwis odwiedza miesięcznie blisko 30 tys. internautów, a blogujące szkoły stworzyły blisko 1700 wpisów na temat nauki oszczędzania.