RODO: będą czerwone kartki dla serwisów społecznościowych?
RODO ustanawia jednolite środowisko prawne, dlatego jest pomocą, a nie przeszkodą dla przedsiębiorców.
– Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, czyli RODO, jest jak boisko piłkarskie, na którym wszyscy zawodnicy grają według jednolitych reguł i wiedzą, za co mogą otrzymać czerwoną kartkę – mówi Paweł Gruszecki, radca prawny, szef Praktyki Nowych Technologii i Telekomunikacji Kochański Zięba i Partnerzy (KZP), partner w tej kancelarii prawniczej.
Szczególnie wiele wątpliwości wywołało wykorzystanie aplikacji w ramach platform społecznościowych. Dyskusja na takie tematy wywołała duże zainteresowanie dopiero, gdy 33 miliarder Mark Zuckerberg pojawił się na przesłuchaniu w amerykańskim Senacie, by zeznawać w sprawie naruszeń prawa do prywatności użytkowników Facebooka, co było konsekwencją afery z firmą Cambridge Analytica.
Czytaj także: RODO: co z generowaniem leadów w mediach społecznościowych?
Źródło: MarketNews24