Revolut wszedł do USA

Revolut wszedł do USA
Fot. Revolut
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Revolut ogłosił oficjalną premierę swojej aplikacji i karty w Stanach Zjednoczonych. Od momentu, gdy fintech ujawnił zamiar wejścia na rynek amerykański, a następnie rozpoczął testy wersji beta, do Revolut dołączyły już w USA dziesiątki tysięcy użytkowników.
.@RevolutApp ogłosił oficjalną premierę swojej aplikacji i karty w Stanach Zjednoczonych #USA #Revolut

Revolut chce stać się finansową „super aplikacją”, która pozwoli klientom z jednego miejsca zarządzać wszystkimi aspektami codziennych finansów. Założony w 2015 roku fintech zdobył już ponad 10 milionów klientów w Europie, pozyskał od inwestorów ponad 800 milionów USD finansowania i zatrudnia dziś ponad 2000 pracowników, m.in. w Nowym Jorku i San Francisco.

Klienci w USA mogą założyć konto Revolut w kilka minut z poziomu smartfonu

Od dziś klienci w USA mogą założyć konto Revolut w kilka minut z poziomu swojego smartfonu. Po pobraniu aplikacji na iOS lub Android, muszą podać swoje dane i wylegitymować się dokumentem tożsamości. W ciągu kilku minut następuje weryfikacja. Gdy jest pomyślna, otrzymują dane konta, które mogą wykorzystać do płatności, przelewów lub otrzymywać na nie swoje wynagrodzenie. Depozyty, dzięki partnerstwu z Metropolitan Commercial Bank, są chronione do kwoty 250 000 dolarów przed FDIC (Federal Deposit Insurance Corporation). Amerykańscy klienci mogą ponadto otrzymywać pensję do dwóch dni przed terminem wypłaty. 

Aplikacja przesyła natychmiastowe powiadomienia po każdej transakcji

By zapewnić użytkownikom dobry wgląd i kontrolę nad ich pieniędzmi, aplikacja przesyła natychmiastowe powiadomienia po każdej transakcji, oferuje narzędzia do analizy wydatków w poszczególnych kategoriach jak żywność czy transport oraz daje możliwość ustawiania miesięcznych limitów wydatków w każdej z kategorii.

“Gdy ceny i koszty życia rosną nieproporcjonalnie do pensji i dochodu rozporządzalnego wielu gospodarstw domowych, konsumenci powinni na bieżąco kontrolować wszystkie wpływy i obciążenia swojego konta. Powinni mieć narzędzia, które w sposób intuicyjny wspierają analizę codziennych wydatków i pomagają w oszczędzaniu” – powiedział Nik Storoński, współzałożyciel i CEO Revolut.

Czytaj także: Czy Revolut z licencją bankową to jeszcze fintech czy bank? Dokąd zmierza bankowość?

Co istotne, klienci Revolut w USA mogą błyskawicznie wysyłać sobie pieniądze zupełnie za darmo, dzielić rachunki jednym kliknięciem w telefonie, lub odkładać do sejfu Vault zaokrąglone końcówki (do 1 USD) przy okazji każdej płatności.

Amerykańscy klienci Revolut mogą także płacić i przesyłać pieniądze za granicę – na przykład do Polski – korzystając z międzybankowego kursu wymiany, przechowywać i wymieniać 28 walut w aplikacji oraz wypłacać pieniądze z ponad 55 tysięcy bankomatów w USA i na świecie, za co Revolut nie pobiera opłat. 

Czytaj także: Revolut pozyskał pół miliarda dolarów na dalszy rozwój. Na co fintech przeznaczy pozyskany kapitał?

“Wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy z ukrytych opłat i prowizji podczas wysyłania pieniędzy za granicę. Świat staje się coraz bardziej połączony, a ludzie sobie bliscy i usługi finansowe powinny temu sprzyjać. Zbyt długo były kosztowną barierą” – dodaje Nik Storoński.

Amerykańscy klienci Revolut będą mogli jednym kliknięciem w aplikacji zablokować lub odblokować kartę oraz włączyć lub wyłączyć poszczególne metody płatności kartą – bezdotykowe, paskiem magnetycznym, online czy wypłaty z bankomatu. Osobom, które często płacą online, Revolut oferuje z kolei wirtualne karty ze zmiennym numerem, które zmieniają dane karty po każdej transakcji online.

Źródło: Revolut