Raport Specjalny | Transformacja Cyfrowa w Banku | Pieniądze (i marketing) ze ściany
Transformacja cyfrowa w bankowości następuje dynamicznie i zgodnie z preferencjami klientów. Większość nieskomplikowanych usług finansowych ma dziś charakter samoobsługowy i realizowana jest bez bezpośredniego kontaktu z pracownikami banku. Zauważalnie rośnie też liczba placówek bez obsługi gotówkowej. Z danych rynkowych wynika, że po III kw. ub.r. na polskim rynku istniały już 273 takie oddziały. Jest to możliwe, gdyż klienci mogą wykonywać samodzielnie transakcje gotówkowe w bankomatach z funkcją wpłatomatu. Użytkownicy nieprzekonani do wpłat i wypłat pieniędzy za pośrednictwem maszyny mogą liczyć na wsparcie bankowców, którzy coraz częściej pełnią w tym obszarze misję edukacyjną. Po takim przeszkoleniu używanie wpłatomatu staje się rutynową czynnością podobnie jak wypłata środków „ze ściany”, z korzyścią zarówno dla klientów, jak i samych banków.
Kolejna droga…
Komunikacja klienta z bankiem via bankomat może przebiegać analogicznie, jak kontakt za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej: realizacja operacji, chat, konferencje wideo, wezwanie pracownika oddziału, aby udzielił pomocy, składanie wniosków o produkty itp.
W praktyce możliwości te są różnie wykorzystywane w różnych krajach, a nawet w poszczególnych bankach. Oprócz umożliwienia realizacji różnego typu operacji gotówkowych czy doładowania telefonu, bankomaty coraz powszechniej wyświetlają oferty promocyjne.
– Obecnie komunikacja z klientami migruje coraz częściej do kanałów mobilnych i urządzeń samoobsługowych. Ich możliwości są niemalże nieograniczone i są w stanie dopasować się do potrzeb zarówno banków, jak i klientów. Już teraz urządzenia płatnicze zastępują masowe usługi dla klientów i stanowią proste, zintegrowane i coraz bardziej popularne wśród nich narzędzie komunikacji – potwierdza Katarzyna Kardasz z Centrum Agile Karty i Gotówka w ING Banku Śląskim.
Część urządzeń typu ATM w&...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI