Raport Specjalny | Transformacja Cyfrowa w Banku | Dbanie o wspólne relacje
Epidemia koronawirusa zmieni nasze spojrzenie na wiele aspektów codziennego życia. Dotychczas stosowane metody i rozwiązania ulegną totalnej przebudowie. Także i dla wielu podmiotów z sektora finansowego pandemia wyznaczy początek gruntownej transformacji w obszarze interakcji z klientami. Zjawisko to będzie obserwowane zwłaszcza w bankach, ale i inne segmenty branży finansowej muszą się przygotować na zmiany wymogów klientów. Rodzi się pytanie, czemu to obecnie akurat omnichannel miałby stać się jednym z wiodących trendów, skoro koncepcja ta funkcjonuje na rynku już od kilku lat? Warto zatem pamiętać, że w klasycznym modelu poszczególne kanały kontaktu z klientem nie są ze sobą zintegrowane i działają autonomicznie. Celem omnichannel jest zapewnienie spójnego doświadczenia zakupowego konsumentowi bez względu na to, w którym kanale wchodzi w interakcję ze sprzedawcą. Takie podejście przez kolejne lata traktowano jako modny, ale niekoniecznie wart zastosowania trend, jednak dziś, w obliczu nowych wyzwań dla szeroko rozumianej branży sprzedażowej, staje się on prostu koniecznością.
W drodze do multi
Branża finansowa od dłuższego już czasu funkcjonuje pod presją konieczności wdrażania nowych technologii. Na szczęście nikt nie ma wątpliwości, że inwestowanie w rozwiązania z obszaru szeroko rozumianej komunikacji z konsumentem powinno mieć charakter przemyślany, a nie być tworzone ad hoc na potrzeby chwili. Aby osiągnąć długofalowy rezultat – czyli poprawę customer experience oraz większą skuteczności działań marketingowych – należy w pierwszej kolejności dokonać gruntownego przeglądu dotychczas stosowanych technik. W tym celu warto postawić pytanie: czy klienci są zadowoleni z obecnych relacji i chętnie nawiązują kontakt z firmą?
W strategii należy skupić uwagę na tych technologiach, które mogą ostatecznie rozwiązać zdefiniowane problemy komunikacyjne i zapewniają możliwość ich eliminacji. Istotne znaczenie będzie miała również możliwość wykorzystania – w toku implementacji nowych rozwiązań – już posiadanych przez organizację zasobów. Dostępność jak i widoczność w czasie rzeczywistym w punkcie sprzedaży umożliwia pracownikom oferowanie wyższej jakości usług i możliwość szybkiego pozyskania klienta. Każdy z dostępnych kanałów kontaktu istotnie zwiększa szanse na zaoferowanie konsumentowi usług ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI