Raport Specjalny | Płatności Bezgotówkowe | AI zmienia płatności

Raport Specjalny | Płatności Bezgotówkowe | AI zmienia płatności
Fot. stock.adobe.com / Gerciane
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sztuczna inteligencja w obszarze płatności ma potencjał, by wprowadzić znaczące zmiany, choć niekoniecznie muszą one być zawsze rewolucyjne. AI może przyczynić się m.in. do wzmocnienia bezpieczeństwa płatności, szczególnie w kontekście wykrywania oszustw.


Marcin Złoch

Sztuczna inteligencja z dnia na dzień wdarła się do wielu obszarów naszego życia i do wielu sektorów gospodarki – także w obszar bankowości.

Sztuczna inteligencja to technologia znana od wielu lat, w ostatnim czasie zyskująca na popularności, a jej rozwój z każdym dniem przyśpiesza. Już teraz dla wielu branż jest to rozwiązanie rewolucyjne – z pewnością bankowość może być jednym z obszarów, w którym wprowadzone rozwiązania z pomocą AI będą innowacją, która wpłynie na dotychczasowe schematy płatności klientów. Technologia ta pozwala również na optymalizację wielu istniejących już procesów – zauważa Marcel Masełko, Product Manager banku Credit Agricole.

Nie ma wątpliwości, że AI (Artifical Intelligence) usprawnia również proces dokonywania płatności i zwiększa bezpieczeństwo transakcji finansowych. Zaawansowane algorytmy AI pomagają w wykrywaniu oszustw i działaniach prewencyjnych, co poprawia zaufanie klientów do systemu płatności. Ponadto oznacza też lepsze zrozumienie potrzeb klientów — analiza sentymentu i zastosowanie algorytmów AI w marketingu umożliwiają skuteczniejsze dostosowanie ofert do indywidualnych potrzeb klientów.

Sztuczna inteligencja w płatnościach może nie tylko zoptymalizować istniejące schematy poprzez automatyzację i zwiększenie efektywnoś...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK