Raport specjalny: Klienci chcą bonusów

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2012.11.foto.166.200xO wyborze banku nie decyduje już tylko koszt prowadzenia konta czy wysokość opłat za kartę. Klienci chętniej sięgają po te oferty, które są bogate w przydatne świadczenia, wykorzystujące nowe technologie i wspierające ich w codziennym życiu.

ADAM ŻÓŁW

Współpraca banków z towarzystwami ubezpieczeniowymi mająca na celu oferowanie klientom w jednym miejscu, obok produktów i usług bankowych, także produktów ubezpieczeniowych bardzo dynamicznie się rozwija.

– Bancassurance niesie ze sobą korzyści dla wszystkich uczestników procesu, jednak przede wszystkim dla klienta. Ma on możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia w banku przy okazji korzystania z innych usług i, co istotniejsze, na znacznie korzystniejszych warunkach, niż gdyby poszukiwał polisy na własną rękę. Dotyczy to zarówno ceny, jak i zakresu ryzyk objętych ubezpieczeniem. Część ubezpieczeń powiązanych z produktem np. zabezpieczenie spłaty zadłużenia, pozwala klientowi znacznie ograniczyć ryzyko związane z wystąpieniem nieprzewidzianych okoliczności, utrudniających lub wręcz uniemożliwiających spłatę zadłużenia – zauważa Tomasz Misiak, dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej Banku Millennium.

Rozwój współpracy typu bank – towarzystwo ubezpieczeniowe niesie ze sobą wiele wymiernych korzyści dla tych instytucji finansowych. Zapewne zatem będziemy świadkami dalszego dynamicznego rozwoju bancassurance w Polsce, a ilość i wartość zawartych w ten sposób polis będzie dalej rosnąć.

– Z Ogólnopolskiego Badania Assistance wynika, że usługi assistance oferowane w banku wpływają znacząco na atrakcyjność jego oferty. Przyznało tak 78 proc. badanych Polaków, natomiast 90 proc. osób, które skorzystało z tych usług, było z nich zadowolonych. Dane te jednoznacznie określają preferencje Polaków co do kształtu ofert bankowo- ubezpieczeniowych. Z roku na rok świadomość konsumentów na ten temat rośnie i klienci sami poszukują ciekawych rozwiązań. Dziś o wyborze oferty banku nie decyduje już tylko koszt prowadzenia konta czy wysokość opłat za kartę. Zgodnie z Diagnozą Społeczną 2011, obecne pokolenie dużą większą wagę przykłada do jakości niż ceny. Klienci zatem chętniej sięgać będą po te oferty, które są bogate w przydatne świadczenia, wykorzystujące nowe technologie i wspierające ich w codziennym życiu – twierdzi Joanna Nadzikiewicz, dyrektor handlowy Europ Assistance Polska.

Użyteczne narzędzie komunikacji

Na podstawie badania przeprowadzonego przez AC Nielsen Polska, na zlecenie Mondial Assistance, możemy jasno powiedzieć, że dołączanie usług assistance do produktów bankowych, takich jak rachunki, kredyty czy karty kredytowe czyni je bardziej atrakcyjnymi i wzmaga chęć ich posiadania. Stwierdziło tak bowiem ponad 60 proc. respondentów. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI