Raport Specjalny. Horyzonty Bankowości 2020. Technologie – Netcompany: Chcemy zostać wiodącym dostawcą usług IT w Europie
Zacznijmy od początku. Jak powstała firma Netcompany?
Steffen Braa Andersen (SBA): W roku 2000 typowe duże projekty konsultingowe były wciąż realizowane przy wsparciu ciężkich metodyk i drogich technologii. Jako grupa młodych ludzi z doświadczeniem zdobytym w wiodących firmach konsultingowych, byliśmy przekonani, że można realizować projekty w sposób bardziej zwinny, elastyczny i mniej korporacyjny. Naszym celem było opracowanie pragmatycznego podejścia do realizacji projektów, które pozwoliłoby na ich znaczne skrócenie i jednocześnie miało korzystny wpływ na jakość dostarczanych rozwiązań. Nie bez znaczenia było również postawienie na nową generację rozwiązań technologicznych.
Jak teraz oceniacie rozwój firmy z perspektywy 20 lat jej historii?
SBA: Najwyraźniej intuicja nas nie zawiodła, co więcej nie zawiodła również realizacja. Od początku istnienia firmy rośniemy szybciej niż rynek, utrzymując tempo wzrostu na poziomie 20-25% rocznie.
Thomas Holst Demant (THD): Jesteśmy obecnie najszybciej rozwijającą się firmą IT w Skandynawii i na dobrej drodze, aby rozszerzyć ten sukces na całą Europę Północną. Nasz przykład pokazuje, że technologia może nie tylko rozwijać biznes, ale także wspierać rozwój silnych, zrównoważonych społeczeństw, w rezultacie poprawiając warunki życia nas wszystkich.
Co odróżnia Netcompany od innych firm na rynku?
SBA: Nasz model jest wyjątkowy z tego względu, że na wszystkich szczeblach kariery pracują u nas praktycznie wyłącznie ludzie z wykształceniem i doświadczeniem IT. Dzięki temu wszystkie zespoły projektowe są w stanie bardzo szybko rozwiązywać problemy techniczne, nie tracąc z oczu celów biznesowych.
Krzysztof Pierański (KP): Tylko ludzie dogłębnie rozumiejący technologię mogą w pełni wykorzystać możliwości, które ona daje i tworzyć rozwiązania, które naprawdę odpowiadają na potrzeby użytkowników. Mam wrażenie, że jak nikt inny inwestujemy w tego typu talenty, zaszczepiając w nich jednocześnie poczucie odpowiedzialności za osią...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI