Raport specjalny Horyzonty Bankowości 2018: Czy bankowość korporacyjna będzie cyfrowym marketem finansowym?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Zamawianie jednym kliknięciem z Amazon, szybki przelew za pośrednictwem czatu Facebooka lub serwisu Alibaba, śledzenie statusu usługi z Ubera, automatyczne wypełnianie informacji z Google’a - to tylko niektóre innowacje, które zmieniły postrzeganie tego, co jest możliwe w handlu elektronicznym. Swoboda i wygoda, jaką zapewniają, spowodowały podniesienie oczekiwań użytkowników w zakresie standardów obsługi. Dotyczy to także bankowości korporacyjnej, która bez implementacji nowoczesnych technologii stanie się analogowym graczem w coraz bardziej cyfrowym świecie.

Marta Mróz-Sipiora
Product Manager w Asseco Poland

Technologia staje się nieodzownym elementem budowania wartościowych i długotrwałych relacji z klientami. Dotyczy to również bankowości korporacyjnej, która powinna rozwijać się zgodnie z potrzebami odbiorców usług bankowych. Dzisiejszy klient chce czegoś więcej niż tylko przetwarzania transakcji. Chce, aby bank stał się jego partnerem biznesowym, z którym będzie miał dobre i przejrzyste interakcje, realizowane na jego własnych warunkach. Z punktu widzenia klienta traci na wartości podział produktowy bankowości korporacyjnej, a zyskuje połączenie funkcjonalności produktów bankowości transakcyjnej z finansowaniem handlu czy produktami kredytowymi. Podobnie jest z porównaniem jakości obsługi, które nie odbywa się na linii bank vs bank, ale bank vs lider detaliczny, jak np. Amazon.

Marcin Kwilosz
Product Manager w Asseco Poland

Dynamika zmian i oczekiwań klientów oraz pozostałe czynniki konkurencyjne zmuszają banki do wdrożenia „modelu 2025 r.”, który wyznacza nowy kierunek rozwoju bankowości. Zakłada on m.in. stopniowe zacieranie się granic pomiędzy firmami a bankami, które docelowo będą działać jako cyfrowe supermarkety finansowe. Jednak dotarcie do tego punktu nie będzie łatwe. Głównie z powodu częstotliwości, z jaką pojawiać się będą innowacje w zakresie funkcjonalności oraz usług online. Tempo przyszłych zmian może okazać się tak duże, że od podjęcia decyzji o wdrożeniu do implementacji rozwiązania upłynie na tyle dużo czasu, że zdąży ono stracić ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI