Raport Specjalny | Bankowość Lokalna | Spółdzielcy inwestują w technologię

Raport Specjalny | Bankowość Lokalna | Spółdzielcy inwestują w technologię
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Banki spółdzielcze, często postrzegane jako instytucje o bardziej tradycyjnym charakterze, coraz częściej podejmują śmiałe kroki w kierunku digitalizacji i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Dzięki temu są w stanie skutecznie konkurować z większymi od nich bankami komercyjnymi, zachowując przy tym bliską relację ze swoimi z klientami.

Banki lokalne doskonale znają swój rynek i potrzeby swoich klientów. Dzięki temu są w stanie oferować produkty i usługi, które są rzeczywiście niezbędne. Indywidualne podejście do klienta jest jedną z największych ich zalet. Ich klienci doceniają możliwość bezpośredniego kontaktu z doradcą i otrzymania fachowej pomocy. Banki spółdzielcze często są przy tym bardziej elastyczne niż duże banki komercyjne. Dzięki temu mogą szybciej reagować na zmiany na rynku i wprowadzać stosowne nowoczesne rozwiązania.

Dlatego tak bankowców, jak i ekspertów dziwi postrzeganie, szczególnie przez osoby młode, banków lokalnych jako instytucji archaicznych, nastawionych na obsługę osób starszych. Cóż, nie pierwszy raz tradycję myli się z zacofaniem.

Ten często krzywdzący wizerunek nie pomaga w rynkowej walce. Konkurencja rośnie – nie tylko ze strony banków komercyjnych, coraz więcej klientów korzysta bowiem z usług prywatnych, międzynarodowych fintechów.

I tu z pomocą przychodzi digitalizacja, która nie tylko obniża koszty, ale jest również szansą na budowę wizerunku instytucji nowoczesnej. Banki spółdzielcze z przytupem weszły w etap digitalizacji. A skoro proces ten jest i tak nieunikniony, warto wykorzystać go i zbudować lepsze relacje z klientami oraz zwiększyć ich zaangażowanie w relacjach z instytucjami lokalnymi.

Nikomu dziś nie trzeba tłumaczyć, że digitalizacja nie kończy się na obsłudze rachunku poprzez bankowość ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK