Raport specjalny Bancassurance: Finanse millenialsów

Raport specjalny Bancassurance: Finanse millenialsów
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Nie wiedzą, co znaczy czekać 15 dni na otwarcie rachunku bankowego albo 7 lat na kupno samochodu. Gdy bank lub ubezpieczyciel nie dostarczy im szybko oczekiwanego produktu, bez żalu odchodzą. Czy my, firmy finansowe, wiemy, jak zyskać lojalność pokolenia Y?

Grzegorz Bors
wiceprezes TU Europa i TU na Życie Europa

Tyle dzieje się w moim życiu, że nie mam czasu myśleć o pieniądzach i przyszłości – to częsty argument pokolenia Y, urodzonego pomiędzy 1980 a 1994 r. Wychowani w realiach bez ustrojowych i ekonomicznych ograniczeń często żyją według zasady YOLO (you only live once) i zazwyczaj nie myślą o finansach w perspektywie długoterminowej. Nawet założenie pierwszego konta czy wydanie pierwszej karty płatniczej nie budzi w nich emocji, w przeciwieństwie do np. sprzętu elektronicznego określonej marki. Z karty płatniczej korzystają, bo jest to niezbędne. Millenialsi z natury są nastawieni na różnorodność, co walczącym o ich uwagę i lojalność firmom nie ułatwia życia. Dodatkowo technologia, z której aktywnie korzystają, pozostawia im mało czasu na wyrobienie indywidualnych poglądów.

{module BanerB1}

Wierność na bank Młodzi nie mają sentymentu do marek jak ich rodzice. Dotyczy to także dostawców usług finansowych, takich jak banki czy ubezpieczyciele. Jeżeli firma finansowa ich rozczaruje, korzystają z usług innej, najczęściej poleconej przez znajomych. Rekomendacja środowiska, także w social media, odgrywa kluczową rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednocześnie młode pokolenie musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami, które nie były nasilone w minionych dekadach. Rosną...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI