Raport specjalny Bancassurance: Finanse millenialsów
Grzegorz Bors
wiceprezes TU Europa i TU na Życie Europa
Tyle dzieje się w moim życiu, że nie mam czasu myśleć o pieniądzach i przyszłości – to częsty argument pokolenia Y, urodzonego pomiędzy 1980 a 1994 r. Wychowani w realiach bez ustrojowych i ekonomicznych ograniczeń często żyją według zasady YOLO (you only live once) i zazwyczaj nie myślą o finansach w perspektywie długoterminowej. Nawet założenie pierwszego konta czy wydanie pierwszej karty płatniczej nie budzi w nich emocji, w przeciwieństwie do np. sprzętu elektronicznego określonej marki. Z karty płatniczej korzystają, bo jest to niezbędne. Millenialsi z natury są nastawieni na różnorodność, co walczącym o ich uwagę i lojalność firmom nie ułatwia życia. Dodatkowo technologia, z której aktywnie korzystają, pozostawia im mało czasu na wyrobienie indywidualnych poglądów.
{module BanerB1}
Wierność na bank Młodzi nie mają sentymentu do marek jak ich rodzice. Dotyczy to także dostawców usług finansowych, takich jak banki czy ubezpieczyciele. Jeżeli firma finansowa ich rozczaruje, korzystają z usług innej, najczęściej poleconej przez znajomych. Rekomendacja środowiska, także w social media, odgrywa kluczową rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednocześnie młode pokolenie musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami, które nie były nasilone w minionych dekadach. Rosną...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI