Raport specjalny Bancassurance | Ewolucja współpracy instytucji bankowych i ubezpieczeniowych

Raport specjalny Bancassurance | Ewolucja współpracy instytucji bankowych i ubezpieczeniowych
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W ciągu ostatnich trzech lat przedstawiciele banków oraz ubezpieczycieli zmierzyli się z ogromną transformacją bancassurance. Stan prawny tego obszaru podlegał ciągłym zmianom. Dotyczyły one głównie wydawanych przez Komisję Nadzoru Finansowego rekomendacji i wytycznych regulujących kwestie sprzedaży ubezpieczeń w bankach. Mimo ryzyka daleko posuniętej stagnacji, perspektywy rozwoju dalej istnieją.

Alfabet KNF-u

Duża ilość wytycznych, które zostały wprowadzone niemal w tym samym czasie bardzo utrudniała współpracę pomiędzy bankiem a ubezpieczycielem. Wiązało się to również z ogromnymi kosztami operacyjnymi, które trzeba było ponieść, aby wprowadzić je w życie. W ostatnim czasie Komisja Nadzoru Finansowego wydała Rekomendacje P, U, W oraz Z. Zapisy zawarte w nich dotyczą odpowiednio: zarządzania ryzykiem płynności w bankach, kwestii sprzedaży ubezpieczeń, zarządzania ryzykiem modeli oraz zasad zarządzania wewnętrznego. Weszły również w życie zmiany w Ustawie o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej oraz pojawiła się Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego. Ważną kwestią są nowe wymogi dotyczące adekwatności produktowej. Mają one znaczący wpływ na dystrybucję oraz kształt pakietów assistance dostępnych wraz z ROR czy kredytem. Firmy assistance muszą tak kształtować ofertę, aby miała ona jak najbardziej uniwersalny charakter.

{module BanerB1}

Intensywny wzrost wykorzystania assistance

Z badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów, zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance, wynika, że 76% ankietowanych stwierdza, że produkt finansowo-ubezpieczeniowy zyskuje na atrakcyjności, gdy zostaje wzbogacony o assistance. Po raz pierwszy w historii badania najbardziej wartościowym rodzajem assistance zostało wsparcie medyczne, np. domowa wizyta lekarska (81%). Liczba osób korzystających z asystenckiego wsparcia w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 750 tys. W całym 2015 r. z usług pomocowych skorzystało ponad 2,5 miliona Polaków, co stanowi o dynamicznym wzroście konsumpcji przekraczającym 40%. W stosunku do ubiegłego roku, w przypadku klientów bankociowej przede wszystkim oczekuje zorganizowania pomocy. Kolejna edycja badania potwierdza atrakcyjność i dynamiczny wzrost korzystania z assistance dołączanego do produktów bankowych. Pakiet assistance, niezależnie od tego, co wchodzi w jego ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI