Raport o e-handlu: 70% kupujących przez Internet płaci za zakupy szybkim przelewem
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy e-commerce w Polsce nabrał niespotykanego wcześniej rozpędu. Wartość transakcji w kanale online w 2020 roku stanowiła aż 14% całej sprzedaży detalicznej w kraju.
Internauci niezmiennie najchętniej wybierają szybki przelew przez serwis płatności (70% kupujących)
Z roku na rok zwiększa się też liczba Polaków kupujących przez Internet – z najnowszego raportu Gemiusa wynika, że obecnie 77% internautów w Polsce, czyli ponad 22 miliony osób, choć raz dokonało zakupu online (w 2020 roku – 73%, w 2019 roku – 62%).
Czytaj także: Coraz chętniej płacimy cyfrowo, tylko 3% polskich internautów nie robi zakupów w sieci
Najchętniej płacimy szybkim przelewem
Podczas zakupów online, spośród różnych dostępnych form płatności, internauci niezmiennie najchętniej wybierają szybki przelew przez serwis płatności (70% kupujących). Płatności mobilne, np. BLIK, znalazły się na drugim miejscu pod względem popularności z wynikiem 48%, a za nimi przelewy tradycyjne (42%).
W ostatnim roku na popularności zyskały także płatności kartą płatniczą (41%), których używano równie często jak płatności gotówką przy odbiorze zamówienia (tzw. wysyłka za pobraniem).
Marka PayU jest liderem pod względem korzystania z serwisów płatności przez osoby dokonujące zakupów online i korzystających z takiej formy płacenia za zakupy. System płatności PayU wybiera najczęściej aż 46% e-konsumentów.
W ostatnim roku na popularności zyskały także płatności kartą płatniczą (41%)
‒ W 2020 roku niemal każda osoba kupująca online w Polsce przynajmniej raz skorzystała z płatności PayU. Jesteśmy dumni z tego faktu, bo oznacza to zaufanie milionów użytkowników naszych usług. Cały czas się rozwijamy i koncentrujemy na tym, aby konsumenci mogli zawsze wybrać ulubioną metodę płatności w sklepie i bezpiecznie dokonać zakupu.
Jak wynika z najnowszego badania NPS, które przeprowadziliśmy w tym roku, w kontekście bezpiecznego procesowania transakcji sklepy internetowe mają do nas najwyższe zaufanie – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.
Czytaj także: Cyfrowe portfele przestają się ograniczać jedynie do sieci
Smartfon centrum dowodzenia
Wraz z rosnącymi umiejętnościami cyfrowymi społeczeństwa, zwiększa się też udział urządzeń mobilnych w procesie zakupowym. Z najnowszych danych wynika, że już 76% osób kupujących w Internecie dokonuje transakcji z poziomu smartfona (wzrost o 7 p.p. względem 2020 roku). W najmłodszej grupie wiekowej konsumentów (15 ‒ 24 lata) odsetek ten wynosi aż 92%. Jednocześnie 80% wszystkich kupujących mobilnie deklaruje, że napotkało na problemy przy zakupach online.
‒ Praktycznie wszyscy doświadczamy rewolucji mobilnej. Smartfony są naszym centrum dowodzenia, z którymi niemal się nie rozstajemy. Za ich pośrednictwem szukamy produktów, porównujemy oferty i realizujemy transakcje. Nawet w sklepach stacjonarnych coraz więcej z nas płaci telefonem.
Już 76% osób kupujących w Internecie dokonuje transakcji z poziomu smartfona (wzrost o 7 p.p. względem 2020 roku)
Dostosowanie stron zakupowych do urządzeń mobilnych powinno być „must have” dla właścicieli e-sklepów, którzy chcą wykorzystać potencjał zachodzących zmian w zwyczajach zakupowych konsumentów – dodaje Joanna Pieńkowska-Olczak.
Coraz chętniej kupujemy za granicą
Z raportu Gemiusa wynika, że 75% badanych e-konsumentów deklaruje robienie zakupów online na polskich stronach internetowych. Jednocześnie już ponad 3 na 10 internautów (32%) deklaruje kupowanie w serwisach zagranicznych (wzrost o 2 p.p. względem 2020 roku).
Sprzedaż transgraniczna jest dziś jednym z ważniejszych kierunków rozwoju rynku e-commerce, a jednym z kluczowych działań, które e-sklepy powinny podjąć, aby wesprzeć skuteczną ekspansję zagraniczną, jest udostępnienie lokalnych rozwiązań w zakresie płatności internetowych.
Sprzedaż transgraniczna jest dziś jednym z ważniejszych kierunków rozwoju rynku e-commerce
Najnowszy raport Gemiusa o rynku e-handlu w Polsce „E-commerce w Polsce 2021” można pobrać TUTAJ.
Czytaj także: Prognoza dla e-commerce: pod koniec 2021 roku rynek może osiągnąć 637 mld zł i wymusi zmiany w sektorze logistyki