Raport MF BANK Płatności bezgotówkowe: Płatność z automatu
Konrad Polaczek
Klienci coraz częściej korzystają ze zdalnych kanałów kontaktu z bankiem. Polacy są narodem szczególnie otwartym na nowinki i ciekawostki technologiczne. Wszystkie zmiany w zakresie cyfryzacji banków wynikają z potrzeb klientów i trendów w Polsce i za granicą. Nie inaczej było z kartami płatniczymi. Rosnący trend upraszczania spowodował, że coraz częściej mamy przy sobie nie portfel, tylko telefon. Stworzono bowiem rozmaite formy płatności mobilnych. Przykładowo, Bank Zachodni WBK zdecydował się na udostępnienie klientom jak najszerszego zakresu możliwości, dzięki czemu mają oni do dyspozycji: płatności mobilne BLIK, bezpłatne karty mobilne (debetowe i kredytowe) w technologii HCE oraz możliwość dodania posiadanych kart plastikowych do systemu Android Pay. – Obecnie mamy ponad 90 tys. klientów korzystających z tych udogodnień, na co dzień obserwujemy zresztą stały ich wzrost – informuje Bartosz Kaźmierczak z departamentu bankowości mobilnej i internetowej Banku Zachodniego WBK.
Według danych zaprezentowanych w raporcie „Reputacja sektora bankowego 2017”, przygotowanym przez Kantar TNS, ponad połowa Polaków ufa podmiotom bankowym, a tym samym nie obawia się innowacyjnych technologii i usług, które są im przez te podmioty oferowane. – Myślę, że można pokusić się o tezę, że organizacje płatnicze cieszą się zaufaniem nawet trochę wyższym. Dlatego na popularności zyskują platformy bankowości elektronicznej, a także nowoczesne formy płatności, jak e-wallety Visa Checkout czy MasterPass, a także inne proponowane przez rozpoznawalne marki aplikacje płatnicze, jak Android Pay czy Apple Pay – wylicza Janusz Diemko, prezes zarządu Polskie ePłatności.
Jednym kliknięciem
W badaniach „Otwartość na innowacyjne metody płatności”, przeprowadzonych jeszcze w 2015 r. na zlecenie Mastercard, ponad 60% respondentów przy wyborze płatności wskazało wygodę i szybkość jako ważniejsze niż bezpieczeństwo. Wydaje się naturalne, że Polacy coraz częściej skłonni są korzystać z udogodnienia, jakim jest płatność poprzez aplikację, szczególnie w przypadkach, gdy dany sklep, platforma czy usługa jest im znana i znacznie poprawiła szybkości i wygodę płatności. Perspektywa jednorazowego podzielenia się danymi z usługodawcą nie jest problematyczna. Sam proces płacenia jest również istotnym elementem – najczęściej używane są płatności one click, wykorzystywane w aplikacjach typu PayPal czy Amazon.
– Wbrew pozorom, całkowite wyeliminowanie konsumenta z interakcji poprzez zastosowanie płatności zero click ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI