Raport Interaktywnie.com: Użyteczność w internecie
Czy efekty internetowej użyteczności da się policzyć? Okazuje się, że tak, zwłaszcza w biznesie. Użyteczna strona sprzedaje dwa razy lepiej i przyciąga klientów dwuipółkrotnie skuteczniej - jak czytamy w raporcie "Użyteczność w internecie", opublikowanym przez portal Interaktywnie.com z Grupy Money.pl. A kto o użyteczności zapomni, ryzykuje zniechęcenie nawet 80 procent potencjalnych klientów.
Z cytowanych w raporcie Interaktywnie.com analiz prowadzonych na e-klientach przez A.T. Kearney wynika, że aż 82 procent potencjalnych klientów potrafi zrezygnować z zakupów online, jeśli napotyka na stronie kłopoty z nawigacja, albo nie może znaleźć potrzebnych informacji. Prawie połowa internautów – jak ustaliła z kolei firma badawcza Forrester Research – nigdy nie wraca na stronę, na której nie udało im sie wyszukać informacji, którą spodziewali sie tam znaleźć.
Badania Creative Good i U ser Interface Engineering dowiodły, ze od 35 do 43 procent wszystkich prób zrobienia zakupów w internetowych sklepach sie nie udaje, choć klienci bardzo próbują. Rezygnują, pokonani przez źle skonstruowana nawigacje i nieczytelny układ stron www.
Portal Interaktywnie.com poprosił też ekspertów usability, by wzięli pod lupę 20 najpopularniejszych w Polsce serwisów społecznościowych. Z rodzimych witryn najlepiej pod względem użyteczności wypadły Goldenline oraz Wykop, jednak czołówka rankingu należy zdecydowanie do zagranicznych graczy. Najbardziej przyjazne użytkownikowi okazały się Twitter i Facebook.
Cały raport „Użyteczność w internecie” pobrać można ze strony: www.interaktywnie.com.
Źródło: money.pl