Raport Fanpage Trends Polska Styczeń 2013

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.03.250x167Banki na Facebooku starają się angażować fanów przede wszystkim wokół trzech tematów: finansów, zwłaszcza tych "internetowych" (ING Bank Śląski), szeroko pojętego stylu życia (Make Life Fair) i zaangażowania społecznego (PKO Bank Polski). O ile jednak nawiązanie rozmowy na tematy ogólne jest stosunkowo proste, o tyle bardzo trudno jest zainspirować fanów do dyskusji o usługach bankowych.

Przykładem sukcesu w tym obszarze jest prezentacja szaty graficznej i funkcjonalności Nowego mBanku, któremu udało się skutecznie zachęcić internautów do komentowania projektu „Jak wygląda bank przyszłości”. Wśród profili stricte finansowych dobrymi wskaźnikami wzrostu i dotarcia wyróżnia się również Idea Bank, którego komunikację wspiera w tej chwili intensywna kampania reklamowa.

W stosunku do grudnia, kiedy to profile wykorzystywały gry o tematyce świąteczno-noworocznej, styczeń nie przyniósł w branży bankowej zbyt wielu ciekawych aplikacji. Wyjątkiem był drugi etap gry dla uczniów przygotowujących się do Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym na profilu PKO Banku Polskiego. Aplikacja miała charakter testu wiedzy ogólnej, a dotyczące jej posty wygenerowały na profilu największe zainteresowanie fanów. Bardzo inspirująca jest globalna inicjatywa ING, w której dzieci zaproszono do rozmów o przyszłości usług bankowych, a internautów – do komentowania efektów tych dyskusji.

Pod względem interakcyjności przoduje stosunkowo nowy profil Make Life Fair, prowadzony przez BPH w ramach kampanii wizerunkowej. Sukces strony potwierdza, że fani najchętniej rozmawiają o rzeczach nie do końca związanych z bankowością: szczęściu i wartościach. Pytanie, w jaki sposób bankowi uda się utrzymać neutralny charakter profilu, a jednocześnie przełożyć jego popularność na zainteresowanie działalnością BPH.

Magdalena Lejman
Specjalista ds. mediów społecznościowych
PKO Bank Polski